به گزارش همشهری آنلاین، محمود یوسفی مجری خط ۷ متروی تهران، در این باره توضیح داد: بسیاری از ایستگاههای مترو سوزن ندارند زیرا نصب سوزن در ایستگاههایی ضروری است که لازم به تغییر خط باشد؛ در این ایستگاه نیز سوزن و ماشین سوزن نصب شده است. سوزن ریل یک وسیله مکانیکی است که امکان تغییر مسیر قطار را فراهم و ماشین سوزن نیز تیغههای سوزن را برای تغییر مسیر قطار جابهجا میکند.
او با تأکید بر اینکه هدف اصلی ما ایمنی مسافران است و بدون تأمین آن ایستگاه را افتتاح نمیکنیم، ادامه داد: اگرچه سوزن ریل در این ایستگاه نصب شده اما آنچه ایمنی خط را تضمین میکند سیگنالینگ است نه سوزن؛ این ایستگاه ۱۰۰ درصد ایمن است، سیگنالینگ به طور کامل انجام شده و تهویه آن نیز مشکلی ندارد.
مجری خط ۷ متروی تهران گفت: روز نخست افتتاح این ایستگاه ۸۰۰۰ نفر وارد ایستگاه شدند که رقم بیسابقهای از استقبال مردم را نشان میداد اما بعد از هر خدمتی که باعث خوشحالی مردم میشود عدهای در فضای مجازی به دنبال تلخ کردن شیرینی آن هستند.
او درباره معطلی ۴۰ دقیقهای مسافران در روز افتتاحیه ایستگاه مترو توضیح داد: به طور معمول هر ایستگاهی که راهاندازی میشود، در روز نخست ممکن است با ناهماهنگی و تأخیرهایی همراه شود و معطلی مسافران را در پی داشته باشد، در این ایستگاه هم معطلی مسافران در روز دوم تکرار نشد.
یوسفی همچنین درباره سرفاصله حرکت قطارهای این خط، گفت: سرفاصله حرکت قطارهای این خط، ۱۵ دقیقه است اما طبق برنامهریزیهای انجام شده قرار است تا پایان آذر آن را به ۱۰ دقیقه و تا پایان سال به زیر ۸ دقیقه برسانیم.
۴ ایستگاه متروی تهران از جمله ایستگاه میدان کتاب در خط ۷ روز سهشنبه ۱۸ مهر با حضور سید ابراهیم رئیسی؛ رئیس جمهوری، علیرضا زاکانی؛ شهردار تهران و جمعی از مدیران شهری افتتاح شد اما در برخی کانالهای خبری پیامی درباره ناایمن بودن ایستگاه میدان کتاب به دلیل نصب نشدن سوزن ریل منتشر شده بود.
تصاویر زیر نشاندهنده سوزن نصبشده در ریل ایستگاه متروی میدان کتاب است:
نظر شما