مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹
۰ نفر

تربیت فرزندان تا حدی به سبک زندگی والدین و نحوه ارتباط وبرخورد آنها با فرزندان بستگی دارد تربیت فرزند درزمینه های مختلف برحسب شخصیت پدر و مادرها متفاوت است و بستگی به فضای حاکم درخانواده دارد که تاثیرمستقیمی برفرزند می گذارد.

خانواده

همشهری آنلاین:اما تربیت ازدیدگاه دینی که مورد توجه خانواده های ایرانی است یک جنبه ویژه و خاص از تربیت است که بر اساس آموزه های دینی ما انجام می شود. همانطور که می دانیم کودکان موهبت های الهی هستندکه نزد پدرومادر به امانت  گذاشته شده اند و آنها  مسئولیت فرزندان را عهده دار هستند. پدر و مادرهایی که با تربیت فرند صالح سبب رستگاری آنها می شوند.

روش اسلام درتربیت کودکان استفاده از مهر، محبت، مدارا و احترام است بنابرین مجازات وتنبیه عامل تربیت نمی تواند باشد بلکه ابزاری است که درصورت سودمند نبودن محبت برای ایجاد عادت خوب بکارمی رود.

روشهای تربیت فرزندخوب  در سبک زندگی اسلامی در ۸ محور خلاصه می شود ابراز مهرومحبت به فرزند، گوش کردن به صحبت های وی، سرکوب نکردن احساسات وی، تشویق کردن وی، احترام به کودکان،  بها دادن به استعدادهای فرزندان، مسئولیت دادن، عدم تحقیروی و نیکو صدا کردن نام فرزندان.

حسین نصاری کارشناس؛ خانواده

کد خبر 797460

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha