همشهری آنلاین: رئیس سازمان حج و زیارت درعراق گفت: در حادثه تروریستی مقدادیه 53 نفر از زائران ایرانی به شهادت رسیدند و 132 نفر نیز زخمی شدند.

به گزارش شبکه خبر، شکرآرا رئیس سازمان حج و زیارت در عراق با بیان این که 26 تن از شهدا مرد، 26 تن دیگر زن و یک نفر کودک است گفت: در این انفجار 132 نفر نیز مجروح شده‌اند که 42 نفر به بیمارستان بعقوبه و 90 نفر آنها به بیمارستان مقدادیه انتقال یافته‍اند.

شکرآرا افزود: کاروان هایی که ازسمت تهران عازم کربلای معلی بودند شامل کاروان هایی از شهرهای تهران، سمنان، تبریز،خمینی شهر، اصفهان و ورامین بوده اند.

وی گفت: همچنین یک کاروان از استان آذربایجان شرقی که درحال بازگشت به میهن بوده درمحل حادثه تروریستی حضور داشته است.

ظهر روز پنج شنبه یک فرد انتحاری کمربند انفجاری خود را میان زائران ایرانی در رستوران بین راهی در منطقه مقدادیه در نود کیلومتری شمال شرق بغداد منفجر کرد که در محل انفجار شش اتوبوس حامل زائران ایرانی برای استراحت و صرف غذا متوقف بودند.

انتقال زخمی ها به داخل کشور

زخمی های ایرانی حادثه تروریستى روز پنج شنبه منطقه مقدادیه عراق که در بیمارستان هاى این کشور بسترى بودند، ظهر روز جمعه به ایران انتقال داده شدند.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، 14 تن از مجروحان انفجار تروریستى دیروز شامل على اصغر بدک، کاظم محبوبى، سکینه سالم، زینب موسایى، زهراسادات جوادى، اعظم امامى فر، لیلا اسماعیلى، مریم و مینا شیخى،بى بى سادات غضنفرى، کبرى نبوى و زهرا عبداللهى همگى از تهران و یدالله لطفى از خمینى شهر‌ ؛ و یک خانم اهل تبریز که در بیمارستان بعقوبه عراق بسترى بودند و 120 تن از همراهان آنان تا ساعت دوازده ظهرامروز از مرز خسروى ‌به ایران منتقل شدند.

در این حال چهار تن از زائران عتبات عالیات که در این حادثه تروریستى به شدت زخمى شده بودند همچنان در بغداد بسترى هستند.

زخمی های انتقال یافته اى که وضع جسمانى مناسبى نداشتند در بیمارستانهاى قصرشیرین و کرمانشاه تحت مداوا قرار گرفتند وهمراهان آنان نیز اسکان داده شدند.

همچنین پیکر شهدا امروز از مرز خسروى به ایران منتقل مى شود.

کد خبر 79732

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز