مهدی محمدی: نماینده سپیدان گفت: مسائل و مشکلات این حوزه‌ انتخابیه به‌ویژه در بخش گردشگری خودنمایی می‌کند و متاسفانه سرمایه گذاری خاصی برای بهره‌گیری از جاذبه‌های گردشگری این شهرستان انجام نشده است.

عنایت‌الله‌هاشمی با بیان اینکه شهرستان سپیدان که در شمال شیراز قرار دارد بهترین فرصت و موقعیت برای توسعه‌گردشگری و جذب گردشگر داخلی و خارجی است که متاسفانه کمترین سرمایه‌گذاری در این زمینه صورت می‌گیرداز سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و سازمان محیط‌زیست خواست در این راستا اقدام کنند و وارد میدان شوند.

هاشمی واگذاری حدود 20 هزار هکتار از اراضی مستعد سرمایه‌گذاری در زمینه‌ی گردشگری را به سازمان محیط‌زیست از سوی تعدادی از مسئولان ظلم بزرگی به منطقه و کشور دانست و جلوگیری از این اقدام را خواستار شد.

نماینده سپیدان همچنین با بیان اینکه متوسط بارندگی 700 میلی‌متری سبب شده که اکثر روستاها با مشکل کمبود یا کیفیت آب آشامیدنی روبه‌رو باشند، اعلام کرد: نیازمند تکمیل 3 مجتمع آبرسانی روستایی در بخش‌هایی از شهرستان سپیدان هستم. نماینده مردم سپیدان در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش به بیان کلیاتی از مسائل مدیریتی کشور پرداخت و با تاکید بر ضرورت حل معضل فرهنگ مصرف و رقابت در مصرف و تجملات تصریح کرد: در غیر این‌صورت مشکلات اقتصادی و اجتماعی حل شدنی نیست.

هاشمی با بیان اینکه در این برهه از زمان رسالت بسیار سنگینی را پذیرفته‌ایم و برای به مقصد رساندن این بار مشقات فراوانی را باید متحمل شویم،  مقدمه این رسالت را فراهم کردن زمینه اصلاحات اجتماعی بر پایه تعالیم قرآنی به‌ویژه اصلاح الگوی اقتصادی و  فرمایش حکیمانه مقام معظم رهبری عنوان کرد.

وی ادامه داد: با تجربه 30 ساله خود دریافته‌ام که مسئولان اجرایی در زمینه‌های اجتماعی و فرهنگی برنامه و سیاست جامع و کامل و روشنی جهت حل مسائل اجتماعی ندارند.وی افزود: با تعدد مراکز فرهنگی و تصمیم‌گیری هر ارگان، سازمان و نهادی بر اساس سلیقه شخصی چندصباحی را بر اساس احساس مسئولیت و سلیقه خود و بعضا رفع تکلیف زحماتی را متحمل می‌شود و نهایتا چون وحدت رویه وجود ندارد، تلاش او بی‌نتیجه می‌ماند و در برخی مواقع نیز نتیجه عکس می‌گیرند.

هاشمی گفت: در برنامه‌ریزی‌ها، مصوبات و اجرای قوانین و نظارت بر سند چشم‌انداز، به برنامه‌ها از ابتدا کمتر توجه شده و مصوبات و اجرائیات تحت تاثیر جو و پافشاری انجام می‌شود که در شأن نظام که با وجود همه‌ توطئه‌ها و مشکلات موفقیت‌های چشمگیری داشته، نیست.

این نماینده مجلس با یادآور شدن اینکه شأن نظام ما نشأت گرفته از قرآن، آموزه‌های انبیا و اولیا است و باید بالاتر از شرایط فعلی باشد، تاکید کرد: این شرایط همت و دقت همه‌جانبه را می‌طلبد.

وی با اشاره به این‌که روش اقتصادی جامعه به‌دلیل عدم اجرای کامل آموزه‌های دینی و دستورات اسلامی و رقابت‌های مصرفی و تجمل‌گرایی‌ها، بیشترین مشکلات را متوجه نظام اسلامی و خانواده‌های شریف و متدین و حاضر در صحنه ایران اسلامی می‌کند، تصریح کرد: باید این معضل رقابت در مصرف و تجملات حل شود چرا که در غیر این‌صورت مشکلات اقتصادی و اجتماعی حل شدنی نیست.

همشهری استانها

کد خبر 79720

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز