شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۳
۰ نفر

تصور بعضی اتفاقات، هم خوشایند است، هم عجیب. شبیه داستان‌های ژول‌ورن! همان داستان‌هایی که یکی پس از دیگری به واقعیت پیوست و انسان هم با بالن برفراز آسمان پرواز کرد و هم تا عمق اقیانوس‌ها و دریاها سفر کرد. حالا هم یک شرکت استارت‌آپی سوئدی، قصد دارد مبلمان منزل را به‌خودرو تبدیل کند!

خودرو

همشهری آنلاین: تصور بعضی اتفاقات، هم خوشایند است، هم عجیب. شبیه داستان‌های ژول‌ورن! همان داستان‌هایی که یکی پس از دیگری به واقعیت پیوست و انسان هم با بالن برفراز آسمان پرواز کرد و هم تا عمق اقیانوس‌ها و دریاها سفر کرد. حالا هم یک شرکت استارت‌آپی سوئدی، قصد دارد مبلمان منزل را به‌خودرو تبدیل کند! عجیب نیست! ژول‌ورنی نیست؟ اما واقعیت دارد.

استارت‌آپ سوئدی Luvly، در حال تکمیل مدل طراحی‌شده خودروی خود به نام «O» در افتتاحیه نمایشگاه است. این خودرو چنان ویژه طراحی‌شده که می‌تواند علاوه بر زیبایی، تولید هزاران تن آلاینده ناشی از سوخت خودروها را کنترل کند. خودروی «O» قرار است از مبلمان‌های تخت ساخته شده توسط شرکت IKEA(شرکت سازنده وسایل خانگی سوئدی) ساخته شود.

خودروی این استارت‌آپ که «LuvlyO» نام دارد، دارای دو بسته باتری به وزن ۳۵ پوند (۲۹.۴۸ کیلوگرم) است. می‌توان این باتری‌ها را پس از شارژ از مدار خارج کرد و با اندوخته آن، مسافت ۶۲ مایل (۹۹.۷۷ کیلومتر) را طی کرد. سرعت متوسط این خودرو ۵۵ مایل در ساعت(۸۸.۵۱ کیلومتر در ساعت) است. اندازه این خودرو ۳۷ اینچ (۹۳.۹۸ سانتی‌متر) کوچک‌تر از فیات ۵۰۰ است. علاوه بر همه این ویژگی‌ها، خودروی موردنظر، در مقابل تصادف مقاوم است. این خوردو ۱۰ هزار یورو (۱۰۵۰۰ دلار) قیمت‌گذاری شده است. خودروی «O» برای استفاده در فضای شهری طراحی شده است.

شرکت سازنده این خودرو با الهام از شاسی‌های آلومینیومی سبک و در عین حال مقاوم و سخت خودروهای فرمول‌یک، یک لایه فوم دوگانه در خارج و داخل بدنه خودرو طراحی کرده است. این لایه به جذب نیروی جنبشی کمک می‌کند.

لوتر، مدیر شرکت خودروسازی Luvly، شرکت خود را سازنده اصلی خودرو نمی‌داند، اما معتقد است شرکت او تولیدکننده وسایل نقلیه جزئی و خاص است. به‌گفته مقامات این شرکت، خودروی تولیدشده توسط آنها یعنی «LuvlyO»  نسبت به سایر خودروهای الکتریکی، ۸۰ درصد سازگارتر با محیط‌زیست است. علاوه براینکه اکثر اجزای این خودرو قابل بازیافت هستند.
 

کد خبر 797152

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha