بازپرس دادسرای جنایی تهران، اقدام فردی که به خاطر یک سگ، ‌مردی که در پارک بساط قلیان‌فروشی راه انداخته بود دفاع مشروع تشخیص داد.

متهم

همشهری آنلاین؛ سرنخ: این حادثه بامداد سی و یکم اردیبهشت امسال در یکی از پارک های تهران اتفاق افتاد. آن روز پلیس در جریان درگیری میان چند نفر در این پارک قرار گرفت و راهی آنجا شد. در جریان این درگیری چند نفر زخمی شده بودند که یکی از آنها که پسری جوان بود بر اثر اصابت ضربات چاقو به قتل رسیده بود. گزارش این جنایت به قاضی محمدمهدی براعه، بازپرس جنایی تهران اعلام و تحقیقات برای دستگیری قاتل آغاز شد.

بررسی‌ها نشان می‌داد مقتول جوانی حدودا ۳۵ ساله بود که در پارک بساط قلیان فروشی و اجاره ترامپولین داشت. در ادامه و با دستگیری قاتل معلوم شد که درگیری به خاطر یک سگ بوده است. متهم به قتل که جوانی ۱۸ ساله است درباره جزییات درگیری گفت: همراه دوستانم برای هواخوری به پارک رفته بودیم. در آنجا مشروبات الکلی مصرف کردیم و ناگهان دوستم را دیدم که به همراه دختر موردعلاقه‌اش به پارک آمده بود. دختر جوان یک سگ داشت و مقتول که بساط قلیان‌فروشی داشت، بر سر سگ با دوستم و دخترموردعلاقه او درگیر شد. با دیدن این صحنه برای میانجی‌گری وارد دعوا شدم. در این بین مقتول یک سیلی به صورت دوستم زد. من به شدت عصبانی شدم و در عالم مستی و به هواخواهی از دوستم با چاقویی که همراهم بود چند ضربه به سمت مقتول پرتاب کردم اما فکر نمی کردم این اتفاق به قتل وی منجر شود. بعد از قتل هم به شدت ترسیده بودم و از تهران رفتم.

وی ادامه داد: در این فکر بودم که از کشور خارج شوم اما عذاب وجدان اجازه نداد تا فرار کنم، به تهران برگشتم و خودم را معرفی کردم تا به آرامش برسم.

این متهم پس از اقرار به جنایت، صحنه قتل را بازسازی کرد و روانه زندان شد. وی مدعی شد که اقدام وی دفاع مشروع بوده است و ممکن بود مقتول جان آنها را بگیرد.

با تکمیل شدن تحقیقات در پرونده و با توجه به شواهد موجود، بازپرس جنایی تهران اقدام متهم پرونده را دفاع مشروع تشخیص داد و پرونده برای ادامه روند رسیدگی وصدور حکم برای متهم به دادگاه کیفری فرستاده شد.

کد خبر 797133

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha