از قدیم گفته اند ازدواج بدون توجه به خانواده های طرفین در نهایت منجر به شکست می شود. دلیلش هم واضح و مشخص است. فردی که قرار است شما با او زندگی مشترک را شروع کنید پرورش یافته در خانواده‌ای است که باید در زمان انتخابتان حسابی به آن توجه کنید.

خانواده

همشهری آنلاین- فاطمه عسگری نیا: بنابراین هیچ گاه هنگام ازدواج این جمله را نگویید که فقط خود فرد مهم است و قرار نیست با خانواده اش زندگی کنم. خانواده بخشی از وجود هر فرد است و نادیده گرفتن آن در هنگام ازدواج می تواند عواقب جبران ناپذیری برای شما داشته باشد.

در مسئله پذیرش خانواده هم قرار نیست انتظار داشته باشیم هیچ اختلاف نظری با خانواده همسر نداشته باشیم بلکه اصل مهم این است که برای ایجاد تعادل و همسویی با یکدیگر تلاش کنیم. کارسختی است و اغلب روانشناسان هم به سختی این موضوع باور دارند اما باور کنید کار نشد ندارد و حتی ارزش امتحان کردن  را هم دارد.

برای چگونگی نحوه ارتباط با خانواده همسرتان چند ایده را به شما پیشنهاد می دهیم :

با همسرتان همراهی کنید

از اولین و مهمترین اصولی که باید در زندگی مشترک و روابط با خانواده همسرتان به آنتوجه کنید این است که بپذیرید پدر و مادر همسرتان هرچه هم که باشند پدر و مادر او هستند .خوب یا بد، بنابراین بهتراست به جای ایرادگرفتن و نق زدن همسرتان را همراهی کنید و هرگز او را در شرایطی قرار ندهید که بین شما و خانواده اش یکی را انتخاب کند.

همیشه شنونده خوبی باشید

یکی از نکاتی که شما را به خانواده همسرتان نزدیک می کند گوش دادن به حرفهای آنهاست. البته این بدین معنا نیست که شما فرمانبردار آنها باشید و بدون چون و چرا حرفهای آنها را پذیرا باشید اما مخالفت یا موافقت کردن با حرفهای خانواده همسر بعد از شنیدن کامل این حرفها  باعث می شوند اولا خودتان معقول و منطقی به نظر بیایید دوما از بروز اختلافات جدی خودداری شود.

بی پرده از خواسته هایتان بگویید

خیلی از اختلافات بین افراد و خانواده همسرش به خاطر این است که از بیان درخواست ها و مواضعشان پرهیز می کنند همین مسئله باعث می شود که دلخوریها و ناراحتیها هر روز روی هم انباشته شود و یکباره منفجر شود. برای پرهیز از این اختلافات بهتر است درخواست‌هایتان را بدون هیچگونه رو دربایسی با خانواده همسرتان مطرح کنید و مطمئن باشید وقتی از اول حرفتان را بزنید دیگر دلخوری و ناراحتی هم پیش نخواهد امد.

آدم زنده وکیل وصی نمی خواهد

از قدیم گفته اند آدمزنده وکیل وصی نمی خواهد، باور کنید اگر این نکته را رد زندگی رعایت کنید و خودتان حرفتان را به خانواده همسرتان بزنید دردسرهایش کمتر خواهد بود. مثلا این که از همسرتان بخواهید با برادر یا خواهرش  درباره فلان موضوعی که  اختلاف دارید صحبت کند مطمئن باشید نه تنها کمکی به حل مشکلتان نمی کند بلکه مشکلات را پیچیده تر هم می کند به جای این کار همراه با همسرتان که شناخت خوبی از برادر یا خواهرش دارد بنشینید و در باره اختلاف نظرها صحبت کنید.

برگرفته از سایت Familyeducation  

کد خبر 797029

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha