شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵
۰ نفر

معترضان در اقصی نقاط جهان علاوه بر حمایت از فلسطین، حملات نظامی غیرانسانی صهیونیست‌ها به غزه را محکوم کردند.

غزه

گروه دیپلماتیک - همشهری آنلاین: حامیان فلسطین روز جمعه در اقصی نقاط جهان از پاریس و نیویورک گرفته تا توکیو، بغداد، اسلام‎آباد و صعده در یمن به خیابان‌ آمدند. تظاهرات‌کنندگان علاوه بر حمایت از فلسطین و عملیات طوفان الاقصی نیروهای مقاومت، حملات نظامی غیرانسانی رژیم‌صهیونیستی به نوارغزه را محکوم کردند.

نیروهای مقاومت فلسطین از هفتم اکتبر عملیات همه‎جانبه‎ طوفان‌الاقصی را مواضع صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی آغاز کردند. رژیم‌صهیونیستی که در میدان نبرد با مقاومت فلسطین غافلگیر شده با اقدامی غیر انسانی تمام گذرگاه‌های غزه را بسته تا مقاومت فلسطین را ناگزیر به توقف عملیات کند، اقدامی که با واکنش‌های گسترده جهانی روبه‎رو شده است.

تونس

هزاران تونسی در پایتخت تونس در اعتراض به حملات اسرائیل علیه فلسطینیان تجمع کردند. به‌گزارش آناتولی، تظاهرکنندگان که پرچم‌های فلسطین و جنبش حماس را در دست داشتند شعارهایی در حمایت از فلسطینی‌ها سردادند. همچنین قیس سعید رئیس‌جمهور تونس، در نشست اضطراری راه‌های حمایت دیپلماتیک و بهداشتی دولت تونس از مردم فلسطین از جمله چگونگی ارسال موتورهای برق به غزه را بررسی کرد. این اقدام سعید پس از آن روی می‌دهد که صهیونیست‌ها آب و برق غزه را قطع کردند.

اردن

در اردن علاوه بر تجمع‌های اعتراضی در حمایت از عملیات مقاومت، صدها نفر از معترضان به سوی مرز فلسطین حرکت کردند. به‌گزارش الجزیره، پلیس اردن نیروهایی به مرز فرستاده که مانع از ورود احتمالی مردم خشمگین به فلسطین اشغالی شوند. همچنین وزیر خارجه اردن نسبت به کوچاندن مردم غزه به مصر هشدار داده ‌و گفته تمام کشورهای عربی با این مساله مقابله خواهند کرد. به‌گزارش اسپوتنیک، ایمن الصفدی تاکید کرده مردم غزه مستحق تحرکات فوری جامعه جهانی در راستای حمایت از آن‌ها هستند.

عراق

در عراق هم هزاران نفر در میدان التحریر بغداد در حمایت از فلسطین و مقاومت تجمع کردند. به‌گزارش خبرگزاری المعلومه، مردم از اقشار مختلف اجتماعی و سیاسی در این تظاهرات شرکت کرده و حملات رژیم‎صهیونیستی به غزه را محکوم کردند. مقتدی الصدر رهبر جنبش صدر، پیشتر از عراقی‌ها خواسته بود که در حمایت از فلسطین گردهم آیند. پایگاه خبری بغداد الیوم جمعه گزارش داده مردم عراق از نیروهای امنیتی و شیوخ قبایل گرفته تا جوانان عراقی و اساتید دانشگاه در پاسخ به این فراخوان به میدان تحریر آمدند.

قطر و لبنان

شهروندان قطری نیز جمعه در محکومیت تجاوزهای رژیم‌صهیونیستی به غزه تظاهرات کردند. به‌گزارش میدل‌ایست مونیتور، تعداد زیادی از شهروندان قطری جمعه در همبستگی با فلسطینی‎ها پایان حملات صهیونیست‌ها را خواستار شدند. بنا بر این گزارش، معترضان با در دست داشتن پرچم فلسطین با غزه و مقاومت اعلام همبستگی کردند. همچنین جوانان لبنانی و پناهندگان فلسطینی ساکن لبنان نیز جمعه در مرز لبنان با فلسطین اشغالی حضور یافتند تا همبستگی خود را با فلسطین ابراز کنند. تصاویر منتشر شده نشان می دهد که گروهی از این جوانان درحال بالارفتن از دیوار مرزی هستند.

پاکستان

مردم پاکستان نیز پس از اقامه نماز جمعه در حمایت از عملیات مقاومت به خیابان آمدند و ضمن ابراز همبستگی با مردم غزه، حمایت غرب از تهاجم اسرائیل را محکوم کردند. نمازگزاران پاکستانی همچنین خشم خود را نسبت به عادی‌سازی روابط برخی کشورها با تل‌آویو ابراز کرده و آن را خیانت آشکار به آرمان فلسطین دانستند. علاوه بر اسلام‌آباد در شهرهای لاهور، کراچی، پیشاور، کویته، اسکردو، حیدرآباد، بهاولپور، مظفرآباد و فیصل‌آباد نیز هزاران نفر از اقشار مختلف مردم به‎ویژه هواداران احزاب سیاسی راهپیمایی کردند.

فرانسه

در فرانسه نیز به‎رغم ممنوعیت تظاهرات در حمایت از فلسطین، هزاران تن به خیابان‌ها آمده و حمایت خود را از عملیات مقاومت اعلام کردند. تصاویر مربوط به درگیری معترضان با پلیس بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی داشته است. در برخی از تصاویر معترضان علاوه بر پرچم فلسطین، بنرهایی را با عنوان «اسرائیل جنایتکار است» برافراشتند. به‌گزارش شبکه العالم، نیروهای امنیتی فرانسه برای متفرق کردن تظاهرکنندگان از گاز اشک‌آور و ماشین‌ آبپاش استفاده کردند. علاوه بر پاریس، شهرهای لیون و مارسی نیز در همبستگی با فلسطین تظاهرات‌هایی برگزار کردند.

آمریکا

شهرهای مختلف آمریکا نیز شاهد تظاهرات‌ در حمایت از عملیات مقاومت بوده است. علاوه بر شیکاگو، دانشجویان نیویورک نیز در حمایت از فلسطین گرد هم آمدند و فریاد «از نیویورک تا فلسطین اشغال جرم است»، سر دادند. به‎گزارش رسانه‌ها، گردهمایی نیویورک که توسط دانشجویان کالج بروکلین برنامه‌ریزی شده بود با حضور گسترده پلیس برگزار شده است. سازمان‎دهندگان این گردهمایی اعلام کردند هدف از این مراسم گرامیداشت یاد شهدای فلسطینی و اعتلای مقاومت فلسطین است. در این بیانیه آمده: «ما گردهم آمدیم تا به صهیونیست‌ها بفهمانیم که نیویورک از آزادی و بازگشت فلسطین حمایت می‌کند.»

ونزوئلا

 در شهر کاراکاس در ونزوئلا نیز تظاهرات‌هایی در حمایت از مردم فلسطین برگزار شده است. به گزارش تارنمای هیسپان تی‌وی، شرکت‎کنندگان با به اهتزاز درآوردن پرچم فلسطین از سازمان‌های بین‌المللی خواستند تا برای توقف حملات نظامی صهیونیست‌ها مداخله کنند. نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور ونزوئلا، نیز هفته گذشته ضمن اعلام حمایت از فلسطین گفت که کشورش برای غزه کمک‌های بشردوستانه ارسال می‌کند.

کد خبر 796896

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha