همشهری آنلاین: هیئت دولت در جلسه روز چهارشنبه دوم اردیبهشت لایحه کاهش سن واجدان شرایط رای از 18 سال به 15 سال را با قید دو فوریت به تصویب رساند.

این لایحه به منظور ایجاد و زمینه مشارکت وحضور همه جانبه و موثر نسل جوان در انتخابات ریاست جمهوری تصویب شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از واحد مرکزی خبر،‌ آقای احمدی نژاد د این جلسه با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی بیان داشت: در دنیای امروز رژیم صهیونیستی حمله می کند و مردم غزه را می کشد و با تبلیغات خود، این مردم را تروریست می خواند، به جرم اینکه مردم این منطقه می خواهند از خودشان دفاع کنند.

وی با اشاره به پیشینه نژاد پرستی در آفریقای جنوبی و مبارزات مردم آفریقا به رهبری ماندلا و پیروزی در این صحنه گفت: مبارزه ضد نژاد پرستی همچنان ادامه دارد.

رئیس جمهور به نتیجه اجلاس دوربان یک در معادل دانستن رژیم صهیونیستی با نژاد پرستی و تلاش این رژیم و حامیانش برای حذف آن در اجلاس دوربان 2 ، که از ماهها پیش این تلاش شروع شده بود اشاره و خاطر نشان کرد: می خواستند کنفرانس دوربان 2 در ژنو بی سر و صدا برگزار شود تا رژیم صهیونیستی به هدف خود برسد اما خواست خدا بر این قرار گرفت که این کنفرانس هم به یکی از پر سر و صداترین کنفرانس های بین المللی تبدیل شود.

وی تریبون این اجلاس را بین المللی و جهانی دانست و بیان داشت : با وجود ترفندهای رژیم صهیونیستی و حامیانش توانستیم مواضع انقلابی خود را درباره تبعیض نژاد بیان کنیم و در این صحنه حضوری جدی داشته باشیم.

احمدی نژاد با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی حتی در میان مردم اروپا جایگاهی ندارند و منفورند، تشویق های ممتد حضار در اجلاس در مقابل توطئه از پیش طراحی شده رژیم صهیونیستی را نشانه حمایت از حق مردم فلسطین و مبارزه با رژیم صهیونیستی دانست.

وی گفت: با طراحی از پیش تعیین شده تصورشان بر این بود تا اجلاس را بر هم بزنند و مانع سخنرانی و بیان حقایق شوند اما به این هدف نرسیدند.

رئیس جمهور اظهارداشت: صهیونیست ها قصد داشتن با حضور خود و با ترتیب دادن اعتراض از پیش تعیین شده و حرکت های نمایشی، اجلاس را به هم بریزند و تبلیغاتی را برای تریبون های دنیا فراهم کنند اما تقدیر و خواست خدا بر خلاف این بود و نتیجه به نفع اسلام و انقلاب و ایران رقم خورد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه نتوانستند امنیت و آرامش یک اجلاس بین المللی را تامین کنند گفت: شما که نمی توانید امنیت یک نشست بین المللی را برقرار کنید چطور می خواهید امنیت جهان را تامین کنید. شما که ادعای دمکراسی دارید چرا تحمل شنیدن حرف مخالف را ندارید به پیامبر عظیم الشان اسلام حمله می کنید در مقابل اعتراض مسلمانان می گویید که آزادی بیان است ولی وقتی به هولوکاست و یا جنایات رژیم صهیونیستی اعتراض می شود این همه جنجال در دنیا به پا می کنید.

کد خبر 79666

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز