کتاب «شیوا: جلدها» که شامل طرح های گرافیکی قباد شیوا است و تا به امروز در موزه ها و مجموعه های بین المللی به نمایش در آمده، توسط نشر آوای خاور راهی بازار کتاب شد.

قباد شیوا

همشهری آنلاین- گروه فرهنگی: کتاب «شیوا: جلدها» توسط نشر آوای خاور راهی بازار کتاب شد.

قباد شیوا متولد ۴ بهمن ۱۳۱۹ در همدان، طراح و گرافیست ایرانی است. او طی چندین دهه فعالیت هنری، با خلق آثار بدیع توانست با شیوه‌ای گرافیکی به درون مایه‌های ایرانی دست یابد و آن را به دنیا معرفی کند. به دلیل همین ویژگی برخی از آثارش در موزه‌های مختلف جهان و مجموعه‌داران بین‌المللی جای گرفته‌است.

جلدهای کتاب، نشریات، صفحات موسیقی، لوح‌های فشرده و سایر تولیدات از این دست، اولین تاثیر بصری و توجه را در بیننده‌ها و یا ناظرین دارد. بر این اساس ناشران و تولیدکنندگان برای بیشتر یا بهتر دیده شدن کالاهای خود از مهارت طراحان گرافیک برای نیل به هدف خود استفاده می‌کنند. چراکه عقیده بر آن است که تولیدات تکثیر شده ابتدا باید دیده شوند تا انتخاب شوند.

البته بعد از دیده شدن جلد کتاب که منجر به انتخاب آن است خریدار به تیتر کتاب نگاهی دارد و نویسنده آن یا مترجم کتاب و در آخر هم ناشر. در این شرایط است که کتاب را می‌خرد یا دوباره آن را سر جایش قرار می‌دهد.

این مراحل و روند رفتاری مشتری بعد از دیده شدن کتاب که حاصل انرژی گرافیک بکار رفته روی جلد است اتفاق می‌افتد و اگر این خاصیت در جلد کتاب‌ها و نشریات و یا هر بسته دیگر در نظر گرفته نشود، تولیدکننده را سودی نخواهد داشت.

قباد شیوا در ابتدای این کتاب نوشته است: «این کتاب در دو زبان فارسی و انگلیسی آرشیوی کامل از طراحی‌های قباد شیوا برای مجلات، نشریات و کتب است.»

کتاب «شیوا: جلدها» به قلم قباد شیوا به همت نشر آوای خاور با قیمت ۸۰۰ هزار تومان در ۲۰۰ صفحه منتشر شده است.

کد خبر 796633

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha