سفیر رژیم صهیونیستی در چین خواستار گفت وگوی پکن با جمهوری اسلامی ایران برای آنچه که مهار حماس خوانده است، شد.

سفیر اسرائیل در چین

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روزنامه السیاسه کویت، «ایریت بن آبا» سفیر رژیم صهیونیستی در پکن از چین خواست از روابط نزدیک خود با ایران برای مهار حماس استفاده کند و گفت که نیاز است که پکن در گفت وگوها درباره درگیری‌ها با حماس شرکت کند.

وی افزود: ما واقعا امیدواریم که چین در گفت وگو با شرکای نزدیک خود در خاورمیانه به ویژه ایران مشارکت بیشتری داشته باشد.

سفیر رژیم صهیونیستی با بیان این ادعا که ایران در این اتفاق (عملیات حماس) دست داشته است، گفت که «چای چون» فرستاده ویژه چین در خاورمیانه قرار است با مقامات اسرائیلی رایزنی کند و این اولین تماس عمومی چین با اسرائیلی‌ها از زمان آغاز درگیری خواهد بود.

این اظهارات مقام صهیونیستی در حالی مطرح می‌شود که جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز پنجشنبه به وقت محلی برابر با ۱۲ اکتبر ۲۰۲۳ و ۲۰ مهرماه جاری برغم فضاسازی‌ها از سوی رسانه‌ها و قانونگذاران آمریکایی علیه ایران در خصوص عملیات طوفان الاقصی، اعلام کرد: هنوز شواهد یا اطلاعاتی درباره ارتباط مستقیم ایران با حملات حماس نداریم.

همچنین متیو میلر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز روز سه‌شنبه به وقت محلی برابر با ۱۰ اکتبر ۲۰۲۳ و ۱۸ مهرماه جاری درپی فضاسازی‌ها برای کشاندن پای ایران به جنگ جدید فلسطین و اسرائیل در پی حملات غافلگیرانه نیروهای مقاومت، اعلام کرد: ما هیچ اطلاعاتی که نشان دهد ایران حملات حماس علیه اسرائیل را هدایت یا برنامه ریزی کرده است در اختیار نداریم و ایران از زمان بندی دقیق و وسعت انچه رخ داده، آگاه نبوده است.

 نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

با آغاز عملیات و حملات نیروهای مقاومت فلسطین فقط در ۲۰ دقیقه، ۵ هزار راکت به سمت مواضع صهیونیست‌ها روانه شد و هم‌زمان با آن پاراگلایدرهای حماس بر فراز سرزمین‌های اشغالی به پرواز درآمدند تا آسمان برای اشغالگران ناامن‌تر از همیشه شود.

کد خبر 796552
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
    4 2
    هر ساختمانی را اسرائیل زد مثل همون را با خاک یکسان کنید.