رئیس‌جمهور کشورمان در مراسم افتتاح آزادراه شیراز - اصفهان نام این آزادراه را اعلام کرد.

آزادراه اصفهان - شیراز

به گزارش همشهری آنلاین، حجت الاسلام ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان صبح پنجشنبه در مراسم افتتاح بزرگترین طرح آزادراهی کشور گفت: برای تکمیل مسیر شمال به جنوب کار فنی بسیار خوبی انجام شده که قابل تقدیر است

وی افزود: از نیروهای فنی و مهندسی، وزارت رفاه و راه و شهرسازی و همه کسانی که زحمت کشیدند و تلاش و پیگیری کردن تا این مسیر و بزرگراه زودتر به بهره برداری برسد باید تقدیر کرد.

رئیسی همچنین از اقدامات مسئولان قبلی هم تشکر کرد و گفت: از عزیزانم که از قبل تلاش کردند مخصوصاً مرحوم رستم قاسمی تشکر می‌کنم.

رئیس جمهور به اثرات این بزرگراه در صرفه جوی در زمان اشاره کرد و گفت: باید صرف هزینه و زمان کاهش یافته و بهره وری افزایش یابد و مردم بهتر از زمان خود استفاده کنند.

وی با تأکید بر اینکه ادامه مسیر تا بوشهر نیز با جدیت و سرعت دنبال می‌شود، افزود: مسیر شیراز - اصفهان به نام مبارک «شاهچراغ» نامگذاری شود که چراغ راه هستند.

رئیس دولت سیزدهم همچنین آزاد راه شیراز- اصفهان را نمادی از نو آوری، قدرت و خودکفایی مهندسان سختکوش ایرانی دانست و گفت کارشناسان و نیروهای زحمتکش شبانه روز تلاش کردند تا کاری ماندگار برای توسعه کشور اجرا کنند و این نشان می‌دهد برای اجرای کارهای بزرگ باید همه جهادی عمل کنیم تا کشور هر چه بیشتر در مسیر پیشرفت قرار گیرد.

وی مشارکت نهادهای نظامی سپاه و ارتش در سازندگی کشور را مورد تقدیر قرار داد و یادآور شد: همه اینها جلوه‌هایی از قدرت هستند، نماد قدرت فقط نظامی نیست و مشارکت همه در توسعه کشور و رفاه مردم، قدرت کشور را نشان می‌دهد.

رئیسی در ادامه با اشاره به فجایع رخ داده در فلسطین، گفت: امروز حرکات مقاومت در فلسطین مجاهدانه است که خود نمادی از تولید قدرت جوانان فلسطینی برای دفاع از وطن‌شان است.

وی گفت: رژیم صهیونیستی چون حریف جوانان و مبارزان فلسطینی نمی‌شود، بمب و موشک خود را بر سر مردم بی‌دفاع می‌ریزد، این حرکت رژیم صهیونیستی تلاش برای پیروزی نیست، بلکه شکست است، کشتن زن و بچه‌ای که در میدان نیستند یک شکست بزرگ است.

کد خبر 796430
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • ایرانی FR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
    2 0
    چرا اسمی ایرانی مثل کوروش و یا پاسارگاد یا اتوبان پارس و .... نگذاشتند.
  • IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
    0 1
    بیاد شهدای شاهچراغ که قاتل هایشان از مرز افغانستان که بدون حساب کتاب است وارد شده بودند
  • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
    1 0
    چه عجب نامی از ارتش هم در سازندگی کشور برده شد