رویکرد مورایس پس از کسر امتیاز از سپاهان درست نقطه عکس رویکردی است که قلعه‌نویی ۲فصل پیش بعد از کسر ۷امتیاز از گل گهر در پیش گرفت.

مورایس

به گزارش همشهری‌آنلاین، در یکی از مسابقات هفته هفتم لیگ برتر، سپاهان یک پیروزی قاطع و چشمگیر به دست آورد و موفق شد در اصفهان نفت آبادان را با نتیجه ۴بر یک شکست بدهد. این اتفاق در شرایطی رخ داد که سپاهان هفته گذشته با شوک برگزار نشدن بازی با الاتحاد در لیگ قهرمانان آسیا مواجه شد. پیش از آن هم طلایی‌پوشان شوک  منفی دیگری را تجربه  کردند که مربوط می‌شد به  کسر  ۴ امتیاز از  این تیم به‌دلیل عدم رعایت سقف بودجه. اتفاقا  نکته مورد بحث همین‌جاست؛ آنجا که ژوزه مورایس، سرمربی سپاهان با وجود کم شدن ۴امتیاز از تیمش خیلی به این موضوع نپرداخت و سعی نکرد از آن بهانه‌ای برای توجیه ناکامی‌های احتمالی بعدی بسازد.

مورایس دنبال این است که در زمین نتیجه بگیرد، نه آنکه با مصاحبه کردن دنبال اثرگذاری روی افکار عمومی باشد. از قضا در نشست خبری بعد از بازی با نفت آبادان هم سرمربی سپاهان به خبرنگاران گفت اهل غر زدن نیست. او که در مورد مصدومیت شهریار مغانلو حرف می‌زد، تأکید کرد: «نمی‌توان روی بازیکنان مصدوم حساب کرد و من هم اهل غر زدن نیستم. مغانلو مصدوم بود و امیدوارم سریع‌تر برگردد اما احتمالا به‌مدت چند هفته او را در اختیار نخواهیم داشت.»

مورایس همین استراتژی را در مورد کسر ۴امتیاز هم دارد و تمرکز خودش و تیمش را به سایر امتیازات معطوف کرده است. این درست نقطه عکس رویکردی است که امیر قلعه‌نویی، سرمربی وقت گل‌گهر سیرجان ۲فصل پیش بعد از کسر ۷امتیاز از این تیم در پیش گرفت. امیر کلا همه‌چیز را ول کرد و تمام طول فصل در مورد آن ۷امتیاز حرف زد؛ آنقدر گفت و گفت که تیمش آسان‌ترین امتیازات را هم از دست داد و آخر فصل به جایی نرسید. اگر به کسی بر نمی‌خورد، باید بگوییم این فرق یک مربی حرفه‌ای خارجی با یک مربی بومی است.

کد خبر 796391
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
    1 0
    از سپاهان 4امتیاز کم شد که چندین تخلف محرز داشته ولی از گلگهر 7امتیاز در شرایطی که کارت بایناما رو خود فدراسیون صادر کرده بود! قلعه نویی با گلگهر آخر فصل چهارم شد! اگر امتیازها کم نمیشد حداقل نایب قهرمان میشد. کجا راه به جایی نرسید!
  • اسی IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
    2 0
    الان تاج بیانیه میده واسه سپاهان
  • IR ۰۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
    2 1
    دمت گرم آخرش را خوب اومدی
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
    2 4
    گروهبان قندلی مربی نیست فقط با زد و بند به اینجا رسیده
  • اکبر زارعی IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
    6 1
    مگر مدیر عامل لنگ نیست برای سر پوش گذاشتن روی کمک های داوران و گمراه کردن مردم درباره سپاهان کبیر حرف می زند می گوید ما پول آب معدنی نداریم ولی فرش چند ميلياردی هدیه می دهند
    • جمشید IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
      0 0
      به گفته یکی از شاهدین این هوادار متمول طرفدار سپاهان بوده که هزینه فرش ۳ میلیاردی را تقبل کرده
  • محمود . ن IN ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
    1 0
    فوتبال پاک به معنای واقعی با قهرمانی استقلال یا سپاهان منتهی میشد همانگونه که فوتبال ناپاک و زد و بندها فقط با قهرمانی کاذب قرمزها تمام شده
  • رسول IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
    1 1
    مربی حرفه ای که میگن اینه مربی های ایرانی اگه بودن تااخرلیگ غرغرمیکردند
  • ساسان ...ک IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
    0 0
    گروهبان ... مگر حرف زدن هم بلد است ما خبر نداشتیم ؟؟؟؟!!!!
  • علی IR ۰۶:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    0 1
    آخه عقلت برسه اون سال وقتی برای گل گهر موضوع پیش آمد بازیکن بازی نکرد و امتیاز کم کرد ولی سپاهان اگه امتیاز کم شد ولی بازیکن هاش هستند و تازه ۲ نفر دیگه قرارداد بستند ...
  • IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    0 0
    سپاهان رو اول فصل کسر کردند ژنرال رو اواخر فصل. اونو ۷ امتیاز کسر کردن اینو ۴ امتیاز. وقاحت هم خوب چیزیه