چهارشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۰۵:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: انتخابات پرجنجال پارلمان حزبی در آفریقای جنوبی آغاز شد.

به گزارش بی بی سی، 20 هزار صندوق جمع آوری رای کار خود را آغاز کردند تا 23 میلیون نفر از مردم آفریقای جنوبی برای انتخابات پارلمان حزبی حضور یابند.

این انتخابات با وجود آنکه تاخیر زیادی در اجازه به رای دادن برای اتباع آفریقای جنوبی مقیم خارج از کشور داشت اما با وجود ثبت‌نام 23 میلیون نفر، استقبال برای چهارمین دوره این انتخابات حزبی قابل توجه خواهد بود.

با وجود اینکه به نظر می‌رسد برنده این انتخابات حزب حاکم کنگره ملی آفریقا( ای ان سی) خواهد بود اما تبلیغات احزاب در رسانه‌ها که با تخریب و افشاگری احزاب علیه یکدیگر به ویژه علیه حزب احتمالا پیروز به رهبری و جاکوب زوما همراه بود تا ساعاتی قبل ادامه داشت. 

از آنجایی که طبق قانون انتخابات کشور تاکنون اتباع آفریقای جنوبی دارای اقامت موقت در خارج از کشور مجاز به رای دادن نبودند، دادگاه عالی کشور سرانجام تحت فشار احزاب مجبور به تشکیل جلسه در این زمینه شده و رای نهایی مبنی بر اجازه رای دادن به این دسته از افراد را صادر کرد.

غیر از کارکنان رسمی دولت در نمایندگی‌های سیاسی آفریقای جنوبی که تا ‪۶۰‬ هزار نفر هستند، اغلب افرادی که در خارج از کشور بسر می‌برند با حزب حاکم رابطه خوبی نداشته و لذا رای آنها برای احزاب مخالف کشور بسیار حائز اهمیت است.  

انتخابات و تلاش‌های احزاب سیاسی آفریقای جنوبی موجب شد تا دولت حزب حاکم این کشور با چالش‌های سیاسی روبرو شود و در نهایت نیز تخلفات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی برخی از اعضای برجسته این حزب نیز سبب شد ریزش‌هایی را در میان اعضای خود به ویژه در استان‌های جنوبی کشور متحمل شود که همه و همه آینده‌ای متفاوت از گذشته را برای حزب حاکم و دولت آن رقم خواهد زد.

گزارش خبرگزاری‌ها نشان می‌دهد که آفریقایی تبارهای مقیم لندن از چهار صبح امروز با تشکیل صف ‪ ۳۰۰‬متری به پای صندوق رای آمدند تا از ساعت هفت صبح رای خود را به صندوق‌ها بریزند.

کد خبر 79612

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز