اجرای طرح کاشت یک‌میلیارد اصله درخت در عرصه‌های طبیعی کشور از ماه آینده به‌طور رسمی آغاز می‌شود و در سال نخست این نهضت ملی که آبان‌ماه امسال کلید می‌خورد، قرار است ۲۵۰میلیون درخت برای احیای جنگل‌ها و عرصه‌های طبیعی و همچنین کاهش انتشار کربن در محل‌های تعیین‌شده کاشته شود.

جنگل‌های زاگرس

همشهری - مجید جباری: طرح کاشت یک‌میلیارد اصله درخت سال گذشته مطرح و از چندماه قبل به‌صورت ضربتی کار کاشت نهال‌ در بیش از ۴۵۰نهالستان دولتی و خصوصی آغاز شد. این نهضت ملی نگاه ویژه‌ای به مشارکت مردم دارد و بخش عمده‌ای از اجرای طرح کاشت یک‌میلیارد اصله درخت در کشور با کمک مردم به اجرا درمی‌آید.
عباسعلی نوبخت، رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور دراین‌باره به همشهری گفته است: در این نهضت مردمی، فقط کاشت درخت مطرح نیست و احیای جنگل‌های تخریب‌شده در شمال و زاگرس و توسعه فعالیت‌های مرتع‌داری و بذرکاری هم در آن دیده شده است. همچنین گونه‌ درختانی که در اجرای طرح کاشت یک‌میلیارد اصله درخت پیش‌بینی شده متناسب با شرایط آب‌وهوایی و اقلیمی هر استان متفاوت است.

اینفوگرافیک زیر استان‌های رکورددار و سهم مردم و هر یک از دستگاه‌ها را  در اجرای طرح کاشت یک میلیارد اصله درخت در کشور به تصویر کشیده است:

اینفوگرافیک | جزئیات جدید از کاشت یک میلیارد درخت در کشور | سهم هر استان چقدر است؟  | دو استان رکورددار با کاشت ۲۸۰ میلیون نهال

کد خبر 795871
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha