رئیس جمهوری ونزوئلا اقدامات رژیم صهیونیستی در بمباران نوار غزه را آپارتاید جدید خطاب کرد.

مادورو

به گزارش همشهری آنلاین، میدل ایست مانیتور نوشت: نیکلاس مادورو، طی یک سخنرانی تلویزیونی، اسرائیل را به نسل کشی علیه فلسطینیان در نوار غزه متهم کرد.

وی اقدامات صهیونیست ها در بمباران نوار غزه را آپارتاید جدید خطاب کرد و گفت: بارها شاهد این گونه اقدامات نسل‌کشی از سوی صهیونیست ها بوده‌ایم.

مادورو گفت: ما خواستار آتش‌بس فوری، احترام به قطعنامه‌های سازمان ملل، احترام به حقوق مردم و آغاز مذاکرات صلح هستیم تا به مردم فلسطین اجازه داده شود به حقوق قانونی خود در استقلال، زمین و صلح برسند.

به گزارش ایرنا، نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

با آغاز عملیات و حملات نیروهای مقاومت فلسطین فقط در ۲۰ دقیقه، پنج هزار راکت به سمت مواضع صهیونیست‌ها روانه شد و هم‌زمان با آن پاراگلایدرهای حماس بر فراز سرزمین‌های اشغالی به پرواز درآمدند تا آسمان برای اشغالگران ناامن‌تر از همیشه شود.

در این حمله ترکیبی علاوه بر هوا و دریا، تفنگداران حماس با پیشروی در اراضی اشغال‌شده تلفاتی بی‌سابقه را بر صهیونیست‌ها وارد آوردند.

ارتش رژیم صهیونیستی که در عملیات طوفان الاقصی غافلگیر شده و توان مقابله با نیروهای مقاومت را ندارد، برای جبران شکست خود به بمباران وحشیانه شهر غزه و مردم آن اقدام کرده است. به حدی که در اثر این بمباران‌ها بنا بر اعلام وزارت بهداشت فلسطین تا ظهر امروز (سه‌شنبه) ۷۷۰ نفر شهید شده‌اند که ۱۴۰ نفر آنها کودک و ۱۰۵ نفر آنها زن هستند.

همچنین شمار زخمی‌های حملات هوایی رژیم صهیونیستی به غزه چهار هزار نفر و تعداد زخمی‌های صهیونیست‌ها نیز از مرز ۲ هزار و ۷۴۱ نفر گذشته است.

کد خبر 795845
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha