وقتی گروگان تاجیکستانی خودش را از پنجره ساختمانی در شهر استانبول ترکیه به پایین پرتاب کرد، راز باند مخوف قاچاقچیان انسان که طعمه های خود را گروگان گرفته و دست به اخاذی های سریالی از خانواده هایشان می زدند، ‌فاش شد.

جسد تروریست کشته شده در عملیات انتحاری ترکیه

همشهری آنلاین؛ الهه فراهانی : چند روز قبل مردی ۴۰ ساله قدم در دادسرای جنایی تهران گذاشت و به دادیار حمیدرضا کیاستی نیا گفت: اعضای یک باند به بهانه اعزام من به کشور یونان فریبم دادند و حدود ۴۰۰ میلیون تومان از خانواده اخاذی کردند. وی ادامه داد: چند وقتی می شد که ورشکسته شده و به دنبال راه انداختن کسب و کار جدید بودم تا اینکه یکی از دوستانم فردی را به من معرفی کرد که گفت می تواند مرا به ترکیه و بعد به یونان بفرستد. می گفت در کشور یونان حتی شرایط کار را هم برایم فراهم می کند تا زندگی خوبی داشته باشم.

من هم که دلم می خواست مهاجرت کنم با فردی که می توانست شرایط رفتن مرا به کشور یونان فراهم کند ملاقات کردم. در ابتدا ۲۰۰ میلیون تومان به حساب آن فرد واریز کردم و بعد به صورت قاچاقی راهی کشور ترکیه شدم. به من آدرس ساختمانی در شهر استانبول را دادند و قرار شد تا مدتی در آنجا بمانم تا شرایط رفتنم به کشور یونان مهیا شود اما وقتی قدم در ساختمان گذاشتم تازه فهمیدم همه چیز یک تله بوده است.

شکنجه

به محض ورود به آپارتمان مورد نظر، دو نفر به سمتم آمدند و با تهدید دست و پایم را بستند. آنها مرا در اتاقی زندانی کردند که به جز من، افراد دیگری هم حضور داشتند. فکر می کنم حدود ۱۵ گروگان در آن خانه وجود داشت. از پاکستانی و افغانستانی گرفته تا ترکیه ای و ایرانی. گروگانگیران اصلی هم اهل کشور ترکیه و نوچه هایشان افغانستانی بودند. گروگانگیران بی رحم که حدود ۷ نفر بودند هر روز ما را شکنجه می کردند و با تهدید از ما می خواستند تا با خانواده یا دوستانمان تماس بگیریم و به بهانه های مختلف درخواست پول کنیم.

من هم در دو مرحله از خانواده ودوستانم حدود ۲۰۰ میلیون تومان پول گرفتم و به حساب گروگانگیران واریز کردم. آنطور که متوجه شدم همدستان آنها در کشورهای مختلف حضور داشتند و به محض اینکه پول به حسابشان واریز می شد از طریق صرافی، پول را تبدیل به دلار یا لیر می کردند و به حساب گروگانگیران اصلی واریز می شد.

فرار

شاکی پرونده ادامه داد: با وجود اینکه ۴۰۰ میلیون تومان پول به حساب گروگانگیران واریز شده بود اما آنها مرا آزاد نکردند چرا که قصدشان اخاذی های بیشتر بود. وضعیت گروگان های دیگر هم تفاوت آنچنانی با من نداشت و آنها هم از اسارت و شکنجه خسته شده بودند تا اینکه یکی از گروگان های تاجیکستانی زمانی که در اتاق زندانی بود، پنجره را شکست و با وجود اینکه نگهبان هم در خانه حضور داشت، خودش را از طبقه دوم به پایین پرتاب کرد. وی در خیابان افتاد و رهگذران با دیدن این وضعیت با پلیس تماس گرفتند.

مرد جوان ادامه داد: گروگانگیران اصلی که آن زمان در خانه نبودند اما نگهبانان وقتی متوجه شدند گروگان خودش را به پایین پرتاب کرده از ترسشان فرار کردند. پس از فرار آنها، ما گروگان ها به تکاپو افتادیم تا دست و پایمان را باز کرده و خودمان را از آن اسارتگاه نجات بدهیم. طولی نکشید که پلیس رسید و همه ما را نجات داد. من از فردی که در ایران با او آشنا شدم و سرم را کلاه گذاشت و آدم ربایان اصلی شکایت دارم.

با ثبت این شکایت، قاضی پرونده دستور بازداشت متهمانی که در ایران فعالیت می کردند را صادر کرده و از اینترپل خواسته تا جزییات پرونده گروگانگیران را در اختیار دادسرای جنایی تهران قرار دهد.

کد خبر 795797

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha