امیرمحمد عبدی نویسنده فیلمنامه «کاپیتان» همزمان با نمایش این فیلم در سی‌وپنجمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان، به ارائه توضیحاتی درباره این اثر پرداخت.

كاپيتان 2

به گزارش همشهری آنلاین، امیرمحمد عبدی نویسنده فیلم سینمایی «کاپیتان» درباره این فیلم که در بخش رقابتی سی و پنجمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان حضور دارد، توضیح داد: احساس خوبی به این فیلم دارم و جزو معدود فیلم‌هایی است که با پایانی به‌شدت امیدوارکننده با مخاطب برخورد می‌کند؛ این بخش «کاپیتان» را بسیار دوست دارم.

وی درباره نگارش فیلمنامه «کاپیتان» گفت: در ابتدا فیلمنامه اولیه‌ای که مورد تایید فارابی بود به دست کارگردان و تهیه‌کننده رسیده بود. در بازخوانی فیلمنامه تصمیم گرفته شده بود که بازنویسی شود و بازخوانی آن را به من پیشنهاد دادند. بعد از خواندن فیلمنامه اعلام کردم که آن را بازنویسی نمی‌کنم، در عوض با نگاه بسیار کمرنگ به قصه اصلی، داستانی جدید می‌نویسم که با آن موافقت شد و نگارش قصه را شروع کردم.

تصاویر | در بیمارستان کودکان سرطانی چه می‌گذرد؟

این نویسنده افزود: از زمانی که فیلمنامه به من پیشنهاد شد تا زمانی که فیلمبرداری شد نزدیک به ۲ ماه و نیم مشغول به کار بودیم و جلسات زیادی با محمد حمزه‌ای داشتیم و درباره جزئیات فیلم صحبت می‌کردیم.

عبدی با اشاره به محتوای امیدبخش فیلم سینمایی «کاپیتان» گفت: یکی از ویژگی‌های بزرگ فیلم این است که در عمق ناامیدی در بیمارستانی که همه کودکان آنجا سرطانی هستند و ممکن است که هیچکدام از آنها جان سالم از بیمارستان به‌ در نبرند اما به‌شدت درگیر زندگی کردن هستند و هیچکدام نسبت به اینکه فردا یا سال دیگر را نبینند ناامید نیستند؛ این یکی از بزرگ‌ترین ویژگی‌های مثبت این فیلم است.

وی درباره حضور فیلم «کاپیتان» در جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان نیز گفت: امیدوارم «کاپیتان» در جشنواره امسال به حد کفایت دیده شود. هر فیلمی از یک کیفیتی برخوردار است و نمی‌توانیم مدعی شویم که فیلم ما بهترین فیلم است، قاعدتاً کم و کاستی‌هایی دارد ولی در مجموع فیلمی است که نفس می‌کشد. مخاطب در آن یک ساعت و خرده‌ای که به تماشای فیلم می‌نشیند و حالش با حال فیلم تغییر می‌کند. امیدوارم به اندازه‌ای که فیلم پتانسیل دارد در جشنواره، در اکران و توسط مخاطب عمده دیده شود.

تصاویر | در بیمارستان کودکان سرطانی چه می‌گذرد؟

عبدی با اشاره به خاطره خود از زمان فیلمبرداری این فیلم بیان کرد: صحنه‌ای را به خاطر دارم که همه کودکان بازیگر که سر صحنه فیلمبرداری بودند، چه کاراکترهای اصلی چه کسانی که صحنه را پر می‌کردند، هیچکدام مریض نبودند و زمانی که صحنه برای فیلمبرداری آماده می‌شد، بچه‌ها پشت صحنه مشغول بازی بودند. گاهی بچه‌ها را که پشت صحنه در حال بازی می‌دیدم، آنها را با زمانی که بیمار هستند مقایسه می‌کردم و با خودم می‌گفتم فیلم ما هم دقیقاً قرار است همین دنیای شاد و بازی بچه‌ها را علیرغم بیماری سرطان، به نمایش بگذارد و در واقع این بچه‌ها با وجود اینکه مریض هستند باید همین گونه شاد باشند.

وی عنوان کرد: کاراکتری در قصه طراحی کردیم که پدر شخصیت اصلی بود و به پسرش در بیمارستان نزدیک می‌شد که از کودک خودش انرژی بگیرد تا بتواند درد و غم بیماری او را تحمل کند، در این حد دوست داشتیم فضای متفاوتی را در فیلم طراحی کنیم.

عبدی در پایان گفت: بچه‌ها به هیچ قانونی پایبند نیستند حتی اگر آن قانون مرگ یا بیماری شدید باشد. کودکان باید تحت هر شرایطی بازی و بچگی کنند و در دنیای کودکانه خودشان شکست بخورند و پیروز شوند تا بتوانند وارد دنیای بزرگسالان شوند.

تصاویر | در بیمارستان کودکان سرطانی چه می‌گذرد؟

فیلم سینمایی «کاپیتان» به کارگردانی محمد حمزه‌ای و تهیه‌کنندگی سیدصابر امامی، پس از حضور در بخش سودای سیمرغ چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، هم اکنون در سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان حضور دارد.

پانته‌آ پناهی‌ها، پژمان بازغی، امیرحسین بیات، بهار نوحیان، ارغوان شعبانی، شایان دارمی پور، پرهام غلاملو و … گروه بازیگران اصلی این فیلم سینمایی را تشکیل می‌دهند.

عوامل اصلی «کاپیتان» عبارتند از کارگردان: محمد حمزه‌ای، نویسنده: امیرمحمد عبدی، مدیر فیلمبرداری: امین جعفری، تدوین: امید میرزایی، موسیقی: حبیب خزایی فر، مدیر تولید: امیر یمینی، صدابردار: داریوش صادق پور، طراح گریم: مهرداد میر کیانی، طراحی و ترکیب صدا: حسین مشعلی و امید محمدی پور، طراح صحنه: حامد اصلانی، طراح لباس: ملودی اسماعیلی، دستیار اول کارگردان: محمد عزیزی، برنامه ریز: امیر رونقی، عکس: محمدمهدی دلخواسته، مدیر روابط عمومی: آزاده فضلی، تهیه کننده: سیدصابر امامی، محصول بنیاد سینمایی فارابی.

تصاویر | در بیمارستان کودکان سرطانی چه می‌گذرد؟

کد خبر 795631
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha