حدود ۵۰ نفر خبرنگار کودک در نشست‌های خبری سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم  اصفهان حاضر می‌شوند و با سوالات‌شان فیلمسازان را به چالش می‌کشند. آنها همچنین نقدها و تحلیل‌هایی می‌نویسند که در نشریات معتبر شهر اصفهان به چاپ می‌رسد. فیلم «کاپیتان» یکی از آثاری است که با اقبال بیشتر این کودکان مواجه شد

جشنواره کودک و نوجوان

به گزارش همشهری آنلاین، فارغ از این که نوشته‌های این عزیزان دارای چه کیفیتی باشد، اعتماد به نفس آنها قابل تحسین است. بچه‌هایی که سن و سال زیادی ندارند قلم به دست می‌شوند و بدون واهمه از بازخورد دیگران نظر صادقانه‌شان را درباره فیلم‌هایی که دیده‌اند بیان می‌کنند.

بچه ها بلافاصله بعد از بیرون آمدن از سالن نظرات شان را درباره فیلم ها می نویسند. گاهی هم با سرپرست‌شان مشورت می‌کنند که این چیزی که می خواهم بنویسم درست است یا نه. قبل از آغاز نشست خبری هم با یکدیگر مشورت می‌کنند که چه سوالی را بپرسند. سوالات‌شان بسیار دقیق و جزیی است. مثلا می‌گویند در فلان سکانس چرا لباسی که فلان بازیگر بر تن داشت کهنه بود؛ در حالی که او از نظر مالی وضع خوبی داشت. آیا این مساله به ضعف طراح صحنه برمی‌گردد؟

امیرحسین علی اکبری پدر و خواهری خبرنگار دارد و به همین خاطر به این حرفه علاقه مند شده است.

پسربچه های اصفهانی که فیلمسازان را به چالش کشیدند

کاپیتان فیلم امیدبخشی بود

از بین فیلم های امسال «کاپیتان» را دوست داشته است. او دلایل دوست داشتنش را این گونه شرح می دهد: فیلم امیدبخشی بود. بیماری سخت سرطان را شاد و امیدبخش نشان می داد. امیرحسین فیلم «هوک» را به خاطر این که صحنه های کتک کاری داشته دوست ندارد. او از یکی از کارگردان ها پرسیده آیا حاضرید فیلم خودتان را به عنوان یک پدر به پسرتان نشان بدهید.

ابوالفضل درباره فیلم های کاپیتان و هوک مطالبی نوشته است. او معتقد است فیلم کاپیتان برای بچه های ده ساله مناسب است.

محمد جعفری در یک آزمون آنلاین شرکت کرده و به عنوان خبرنگار در جشنواره پذیرش شده است. او فیلم هوک را دوست نداشته است. می ‌گوید: بیشتر برای بزرگترها مناسب بود. برای بچه ها جالب نبود. او در نشست خبری از دبیر جشنواره پرسیده که چرا امسال تعداد داوران کودک نسبت به سال های قبل افزایش پیدا کرده است.

سیدامیرحسین مدنی از خبرنگاران فعال نشست‌های خبری است. در نشست خبری از شهردار اصفهان سوال پرسیده که شما چه تعداد از فیلم‌های جشنواره را دیده اید. به او توضیح می‌دهم که شهردار فرصت نمی‌کند همه فیلم‌های جشنواره را تماشا کند. او هم مثل محمد جعفری معتقد است بچه‌ها نمی‌توانند با فیلم هوک ارتباط برقرار کنند. امیرحسین فیلم در آغوش درخت را هم دوست نداشته است.

پسربچه های اصفهانی که فیلمسازان را به چالش کشیدند

در شغل خبرنگاری همه چیز را می‌توانم تجربه کنم

علی مهرنژاد وظیفه تنظیم خبر نشست‌ها را بر عهده دارد. او تحلیلی درباره فیلم کاپیتان نوشته که در روزنامه اصفهان زیبا چاپ شده است. علی می‌گوید: فیلم کاپیتان جذاب بود. چون به غم و اندوه کودکان سرطانی نپرداخته بود و آنها را شاد نشان می‌داد.

او جشنواره را به این خاطر دوست دارد که می تواند با عوامل فیلم صحبت کند. معتقد است: آدم در شغل خبرنگاری همه چیز را می‌تواند تجربه کند.

سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با دبیری مجید زین‌العابدین و با مشارکت سازمان سینمایی، بنیاد سینمایی فارابی و شهرداری اصفهان از ۱۴ مهرماه با آیین افتتاحیه در اصفهان، فعالیت خود را آغاز کرد و نمایش فیلم‌ها نیز از ۱۵ مهر (هفتم اکتبر) آغاز شده است. این جشنواره تا بیستم مهر (۱۲ اکتبر) ادامه دارد.

کد خبر 795563
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha