حوت اژدر ایرانی است که سرعت پیمایش آن در آب به ۱۰۰ متر بر ثانیه می‌رسد. وزن مواد منفجره در سرجنگی آن ۲۱۰ کیلوگرم و پیشرانه آن از سوخت جامد استفاده می‌کند. حوت همچنین قابلیت شلیک از قایق‌های تندرو و زیردریایی را دارد و می‌تواند در شعاع ۱۵ کیلومتری اهداف سطحی و زیر سطحی را منهدم کند.

اژدر ضد کشتی و زیردریایی حوت

به گزارش همشهری آنلاین،  در سال ۱۳۸۵ و در جریان برگزاری رزمایش پیامبر اعظم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،   خبر شلیک "اژدر حوت" در خلیج فارس اطلاع رسانی شد. این خبر از آنجا بسیار قابل توجه بود که اژدر حوت سریع ترین اژدر دنیا در آن زمان و حتی در حال حاضر است.

حوت یک اژدر پر حفره ایرانی است که با سرعت تقریباً ۳۶۰ کیلومتر در ساعت (۲۲۰ مایل در ساعت) چندین برابر سریعتر از یک اژدر معمولی حرکت می کند. در رزمایش پیامبر اعظم (پیامبر اعظم) ایران در ۲ آوریل ۲۰۰۶ و ۳ آوریل ۲۰۰۶ از یک کشتی سطحی در برابر یک زیردریایی ساختگی با موفقیت آزمایش شده است.  

آشنایی با اژدر ضد کشتی و زیردریایی حوت، سریعترین موشک جهان

"حوت" اژدر ایرانی که سرعت پیمایش آن در آب به ۱۰۰ متر بر ثانیه می رسد. وزن مواد منفجره در سرجنگی آن ۲۱۰ کیلوگرم و پیشرانه آن از سوخت جامد استفاده می‌کند. "حوت" همچنین قابلیت شلیک از قایق‌های تندرو و زیردریایی را دارد و می‌تواند در شعاع ۱۵ کیلومتری اهداف سطحی و زیر سطحی را منهدم کند.

آنچه که باعث یکه تازی حوت در میدان نبرد می‌شود سرعت زیاد آن است که عملا شناور هدف قابلیت فرار را ندارد و محکوم به انهدام است. سامانه حباب‌سازی که در قسمت ابتدایی حوت قرار دارد هم باعث می‌شود که موشک مسیر خود را در لایه‌ای از هوا سیر کند و کمترین تماس را با آب داشته باشد.

آشنایی با اژدر ضد کشتی و زیردریایی حوت، سریعترین موشک جهان

شناسنامه اژدر حوت

  • نوع: اژدر فراحفره‌زایی
  • خدمت    ۲۰۰۶–اکنون
  • استفاده‌شده: ایران
  • سازنده: ایران
  • سر جنگی: قدرت انفجاری بالا
  • موتور: موشک سوخت جامد
  • بیشینهٔ سرعت: ۳۶۰ کیلومتر بر ساعت (۲۲۰ مایل بر ساعت)

آخرین بروزرسانی  Oct ۹, ۲۰۲۳ - دوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲

کد خبر 795325
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha