وجه غالب نظرات کاربران فضای مجازی به این نکته اشاره دارد که حسین مهری با حضور در مسابقات مختلف مافیایی صاحب شهرت شد و دستمزد هم گرفت. پس چرا در این لحظه علیه مافیا قد علم کرده؟

حسین مهری

 به گزارش همشهری آنلاین،  احتمالا صحبت‌های حسین مهری در مصاحبه با خبرگزاری فارس را خوانده‌اید که گفته: «من ۲۸ سال است که کار بازیگری می‌کنم. پروژه‌هایی مانند مافیا و زودیاک نه کار اصلی و نه دغدغه بنده است؛ صرفا هم به خاطر مسائل مالی در آن بازی کرده‌ام.» این یک تصمیم شخصی است و محترم؛ ریشه جنجال‌ها جمله بعدی است: «به عقیده من این بازی با یک سیاست نادرست وارد کشور شده است؛ بازی‌ای که تفرقه‌انداز است و مهارت دروغ گفتن را در افراد رشد می‌دهد.» این اظهارنظر واکنش زیادی به‌دنبال داشته است.

مورد اول| بعد از پول و شهرت

وجه غالب نظرات کاربران فضای مجازی به این نکته اشاره دارد که حسین مهری با حضور در مسابقات مختلف مافیایی صاحب شهرت شد و دستمزد هم گرفت. پس چرا در این لحظه علیه مافیا قد علم کرده؟ اشاره آن‌ها ناظر به کارنامه مهری است که تا پیش از «شب‌های مافیا» بازیگر چندان مطرحی بین عامه مخاطبان نبود.

این دست رئالیتی‌ها در چند سال اخیر زمینه شهرت خیلی‌ها را فراهم کردند و عده‌ای نیز بار دیگر صاحب محبوبیت شدند. مهری هم بی‌نصیب نماند و حالا بازیگری نام‌آشنا میان مردم است. در میان کامنت‌ها می‌توان به‌وضوح حس کرد که تا حد زیادی هم محبوب شده و سینه‌چاکانی دارد… واقعیت این است که نظر هر کس محترم؛ اما وقتی یک نفر قاعده بازی را پذیرفت نمی‌تواند «جرزنی» کند. اگر مافیا ترویج دروغ است چرا مهری در سه مسابقه مختلف یعنی «شب‌های مافیا»، «ارتش سری» و «شب‌های مافیا؛ زودیاک» حضور یافت؟

مورد دوم| حرف و عمل

حسین مهری جزو «پِلیر»هایی است که پس از پخش مسابقات مافیایی، به آن‌ها واکنش داشته. معروف‌ترینش افشاگری درباره تقلب در «شب‌های مافیا» است که در قالب لایو اینستاگرام و مصاحبه با ایسنا انجام داد. او بعد از یک مسابقه شائبه‌برانگیز درصدد توضیح برآمد که کاری درست هم بود.

مصاحبه رسمی‌اش اما نشان از اهمیت مسابقه و حواشی آن برای او دارد؛ بنابراین موضع اخیر در تضاد با آن شور و هیجان است. مهری سال پیش یک گفت‌وگوی دیگر هم با سایت فیلیمو شات انجام داد و بر مسابقه مافیا صحه گذاشت: «من به‌عنوان یک بازی به آن نگاه می‌کنم که البته به نظرم بازی خوبی هم نیست چون یا باید دروغ بگویی یا دروغ بشنوی.

البته این که در مسابقه شب‌های مافیا با دوستان و همکاران دور هم جمع می‌شویم و بازی می‌کنیم بسیار جذاب است و لذت می‌بریم از این‌که برنامه خوب و دیدنی برای مردم ساخته می‌شود و من هم برای همین در این مسابقه شرکت کردم…» او در همین مصاحبه نگرانی خود درباره احتمال ترویج دروغگویی را به زبان آورد اما بالاخره تکلیف روشن نشد که آیا بازی مافیا بد است یا خوب. اگر بد است چرا در آن شرکت کرده و درباره‌اش مصاحبه می‌کند و اگر خوب است چرا حالا علیه آن موضع گرفته.

مورد سوم| فرار از انتقاد

با مرور سه مسابقه مافیایی که مهری در آن حضور داشت می‌توان نتیجه گرفت، بازیگر خوبی است. برخی کاربران اما نظری عکس دارند و می‌گویند او در سری‌های پیشین که ماسک روی صورت شرکت‌کننده‌ها نبود، تقلب کرد و موفق شد؛ چرا که اگر غیر از این بود در سری جدید هم باید همان ذکاوت را می‌داشت. راستش این دست نظرات را نمی‌توان به طور کامل رد کرد یا تماما پذیرفت. چرا که مهری در«شب‌های مافیا؛ زودیاک» جزو خوب‌ها است و اصلا خود او بود که پیشنهاد استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری میان حذف‌شده‌ها با بازیگران را مطرح کرد.

مورد چهارم| مافیا؛ راست یا دروغ

مشابه انتقاد مهری درباره تاثیر منفی بازی مافیا در ترویج دروغگویی را پیش‌تر در چند رسانه شاهد بودیم. دسته‌ای از کاربران نیز با این بازیگر هم‌نظر هستند. غالب نظرها اما عکس است. مثلا یکی از کاربران خبرگزاری فارس نوشته: «ما تو دنیای واقعی هم دروغگو و راستگو را در کنار هم داریم؛ اینکه این توانمندی را به دست بیاوریم تا راست را از دروغ تشخیص بدهیم خیلی خوبه.»

کاربر دیگری هم گفته: «بازی مافیا شاید نکات منفی داشته باشه اما کمک می‌کنه گول ظاهر هر شخصی رو نخوریم.» یکی دیگر از هموطنان هم این طور نظرش را عنوان کرده: «مافیا دروغ میگه شهروند که دروغ نمیگه؛ اتفاقا شهروند وظیفه‌اش اینه با تحلیل، دروغ مافیا رو پیدا کنه.» این نظرها شبیه جمله‌ای است که جواد خیابانی در قسمت اول «شب‌های مافیا؛ زودیاک» بیان کرد: «مافیا مثل یک مسابقه ورزشی است و روش‌های مختلف مبارزه را یاد می‌دهد؛ دروغ نیست.»

منبع:‌هفت صبح

کد خبر 795258

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha