سابقه طرح مشکل ایستگاه و کارگاه قالیشویی جوادیه تهران مربوط به حالا نیست؛ در چند دوره مدیریت شهر تهران که چند شهردار آمدند و رفتند، حرف‌های خوبی زدند و وعده‌هایی هم دادند که به دلایلی در لابه لای اوراق دفترشان فراموش شد، اما مشکل مردم همچنان باقیست و مردمان جوادیه هنوز به خواسته‌خود نرسیده‌اند.

پارکینگ

همشهری آنلاین _ مریم قاسمی : خیابان ۲۰ متری جوادیه، اصلی‌ترین معبر این محله قدیمی تهران است که به واسطه قرار گرفتن چندین ارگان و نهاد خدمات رسان، درمانگاه، تعاونی، فروشگاه، بانک، سرا، دفاتر خدماتی و غیره همیشه و در همه حال رهگذر و خودرو دارد بنابراین باکمی گشت و گذار در این خیابان متوجه می‌شوید که مردمان جوادیه چه کمبودها و مشکلاتی را تحمل می‌کنند؛ از نبودجای پارک خودرو و ایجاد راهبندان در اوقات مختلف شبانه روز به ویژه در زمان بازگشایی و یا تعطیلی مدارس تا مراجعه مردم به بازار و مراکز خرید آن؛ اما هرچه باشد مردمان جوادیه تاکنون صبوری کرده‌اند و امید دارند که روزی مثل سایر شهروندان به خواسته‌های خود برسند.

یکی از اهالی جوادیه به ویژگی‌های بارز خیابان بیست متری جوادیه اشاره می‌کند و می‌گوید:«پارک دوبل و سوبل در این خیابان عرف شده است. گاهی خودروها چنان زنجیره وار و پشت سر هم می‌یستند که انگار ساعت‌ها نمی‌خواهند از جای خود حرکت کنند. مردم سال های قبل بارها از این وضعیت شکایت کرده‌بودند اما راه به جایی نبردند تا حالا که انگار یک کارهایی دارد انجام می شود اما از جزئیات آن بی خبریم.»

شهرداری برای  قالیشویی معروف جوادیه نقشه کشید | مختومه‌شدن یک پرونده  ۱۵ساله‌
کارگاه قالیشویی

یکی دیگر از شهروندان ساکن در محله جوادیه می‌گوید:« کارگاه قالیشویی محله جوادیه حدود ۴۰ سال است که دیگر به مردم هیچ خدماتی ارائه نمی دهد و به شکل متروکه در گوشه‌ای از منطقه ۱۶ تهران خودنمایی می‌کند. این ملک قدیمی سالیان سال است که هیچ کارایی ندارد و همین طور بدون استفاده باقی مانده است. ۱۵ سال است که از مسئولان خواستیم در این ملک متروکه و بی استفاده، برای مردم فضای سبز، پارکینگ یا امکانات تفریحی ایجاد کنند تا اهالی محله جوادیه در این محدوده برای داشتن امکانات اولیه مشکلی نداشته باشند.»

جوادیه+ یک پارکینگ خودرو و بوستان جدید

اهالی محله جوادیه در بازدیدهای میدانی این مشکل را با مسئولان شهرداری بارها مطرح کردند و البته مسئولان هم پیگیر بودند. حجت صدرالدینی، شهردار ناحیه یک منطقه۱۶ محله جوادیه با بیان این مطلب می گوید:«بعد از بررسی کارشناسان متوجه شدیم در محله جوادیه اصلا پارکینگ وجود ندارد و سرانه فضای سبز کافی نیست و طبق نظر کارشناسان و آماری که در دست داشتند مشخص شد که در خیابان ۲۰ متری جوادیه ملکی با ابعاد ۵ هزار و ۸۰۰ متر مربع وجود دارد که جزو املاک درشت دانه است که با توافق مالک قالیشویی می‌شد برای رفع نیاز اهالی یعنی فضای سبز و پارکینگ آستین بالا زد، به خواسته شهروندان پاسخ مثبت داد و کمبودهای موجود در محله را رفع کرد و اکنون بستر ایجاد پارکینگ طبقاتی دارای ۲ طبقه منفی و ۱۰۰ جای پارکینگ تعبیه شده و تا انتهای امسال به بهره برداری می رسد و در بخش دیگری از ملک قالیشویی نیز فضای سبز مناسبی_ بوستان_ ایجاد می شود و سرانه فضای سبز مردم در محله جوادیه رو به رشد خواهد بود.»

کد خبر 795124
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • خودم IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    2 1
    جلوی درش نوشته که در تاریخ 1402/04/15 افتتاح خواهد شد. آیا این تاریخ شمسی است؟
  • خودم US ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    0 2
    خودمم . می دونم مگه من طلب کارم . دوست داشتن نوشتن که 1402/04/15 افتتاح می کنند. هر وقت دلشون بخواهد افتتاح می کنند. و به هیچ کس هم مربوط نیست.
  • احمد علی IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    3 0
    چرا این قدر شهرداری طرح ها رو عقب می اندازد؟
  • مهدی IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    1 0
    شهرداری جوادیه خسته نباشد اما فکری هم به فکر بن بست بودن محله بکند
  • IR ۰۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
    1 0
    در جوادیه ودر داخل بازادچه ۲ عد حمام نمره وعمومی خیلی بزرگ ایست که سالهاست ببسته است وسوسک دونی بازارچه شده میشود مسکونی کرد و۱۰۰ دستگاه اپترتمتن از ان در اورد ومردم کم بضاعت مصرف کنند ودوتا بانک ویک سینما ودوتا وچندتا مدرسه سالهاست راکت ویسوسک دونی شده چراشهرداری فکری به حال این مکان های خرابه نمیکنهخونه ها ی ۱۰۰ ساله زیاد است در جوادیه باید دولت فکری کند وحتی یک پل برقی عابر پیاده در جوادیه نیست هر چه سنگ است به پای لنگ میخوره به جوادیه رسیدگی نمیکنند ول کرده اند به امان خدا