پنجشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۰۸:۲۳
۰ نفر

ندا انتظامی: خط مشترک بین «خواب و بیدار»، «حس سوم» و «بی صدا فریاد کن» را در دو چیز می توان پیدا کرد:

 اول، داستان پلیسی آن است و دومی، کارگردانی مهدی فخیم‌زاده. این کارگردان مجدداً ساخت یک مجموعه پلیسی به نام «بازپرس» را آغاز کرده است.

تصویربرداری این مجموعه در لوکیشنی (مکان فیلم برداری) از 25 اسفند در کنار پارک چیتگر آغاز شد و تا بیست ‌نهم همین ماه به طول انجامید، یعنی تا نزدیکی‌های عید. تعطیلات برای گروه تولید زیاد طول نکشید و آنها از پنجم فروردین دوباره مشغول به کار شدند.

وحید سعیدی، مسئول روابط عمومی این مجموعه در باره زمان کار می‌گوید:« تصویربرداری 10 ماه به طول می‌انجامد و سپس تدوین مجموعه آغاز می‌شود . بازپرس به احتمال زیاد سال آینده از شبکه اول سیما پخش خواهد شد.»

نفیسه روشن و عمار تفتی

 چهارمین مجموعه‌ پلیسی این کارگردان، مضمونی جنایی دارد و درباره بازپرسی است که درگیر مسئله‌ای جنایی شده و با گروهی از افراد خلافکار و خانواده‌های آنان روبه‌رو می‌شود، چرا که در ساختمان آنها قتلی اتفاق افتاده است.

 لوکیشن اصلی این مجموعه شامل چهار واحد آپارتمانی است که در کنار یکدیگر قرار دارد و تصویربرداری هشت طبقه در این واحدها انجام خواهد گرفت. این واحدها محل سکونت خانواده‌های مختلفی است که هر یک به نوعی درگیر این موضوع جنایی هستند. بعضی از افراد خلافکار هم در این واحدها سکونت دارند و مشکلاتی را برای دیگر ساکنان این مجتمع ایجاد می‌کنند.

تفاوت این مجموعه با دیگر ساخته‌های  فخیم‌زاده در صحنه‌های اکشن و زد وخورد آن است.  فخیم‌زاده که به ساخت مجموعه‌های پلیسی علاقه دارد، این‌بار به جنبه‌های تحلیلی بیشتر توجه کرده است تا صحنه های زد و خورد.

لیلا برخورداری و انوشیروان فاطمی/ عکس : نادر فوقانی

لیلا برخورداری که بازیگر ثابت کارهای فخیم زاده است، در نقش زنی خلافکار به نام مهین بازی می‌کند که به همراه شوهر خود در یکی از واحدهای این آپارتمان زندگی می‌کند. محمود پاک‌نیت هم در نقش بازپرس و رویا نونهالی در نقش بانو، در این مجموعه ظاهر می‌شوند. مطابق معمول، مهدی فخیم‌زاده هم در این مجموعه بازی می‌کند. او این‌بار در نقش قدرت، یکی از خلافکاران با سابقه، بازی می‌کند. دیگر بازیگران شامل عمار تفتی، امیررضا دلاوری، انوشیروان فاطمی، اردشیر تفتی، محسن افشانی، آشا محرابی، نفیسه روشن و.... هستند.

فخیم‌زاده که در سال‌های اخیر فعالیت خودش را بر ساخت مجموعه‌های پلیسی متمرکز ‌کرده، فیلم‌نامه این کار را هم نوشته است.

رضا انصاریان هم تهیه کننده این مجموعه است. لوکیشن سکانس‌‌های داخلی این مجموعه در محلی در نزدیکی پارک چیتگر توسط محسن شاه‌ابراهیمی، مدیر هنری مجموعه، طراحی و ساخته شد، و این مکان مدت 10 ماه در اختیار گروه خواهد بود . سعیدی دلیل  این کار را راحتی عوامل و استفاده خوب و بهینه کامل گروه از زمان و مکان می‌داند و می‌گوید: «آنها می توانند از بخش‌های مختلف آن به خوبی استفاده کنند.»

کد خبر 79495

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز