رییس سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: علامه امینی حق بزرگی به گردن تشیع و اسلام دارد و برهمین اساس مجسمه او در میدان الغدیر نصب و رونمایی شد.

به گزارش همشهری، جاودانه کردن نام مفاخر عرصه‌های مختلف علمی، هنری، مذهبی و... و افزایش میزان آگاهی و اطلاعات شهروندان درخصوص خدماتی که مفاخر ارائه داده‌اند و ایجاد خاطرات شهری و... رویکردی است که سازمان زیباسازی شهر تهران تلاش می‌کند از طریق طراحی، ساخت و نصب تندیس و سردیس آنها را محقق کند. درواقع مدیریت شهری از این طریق می‌خواهد گامی در راستای هویت‌بخشی به شهر بردارد؛ کما اینکه تاکنون شاهد رونمایی از سردیس دکتر ضیاءالدین یزدیان (متخصص کودکان) در میدان قزوین و تندیس سعدی جنب متروی دولت‌آباد و تندیس مفاخر ادبی در خیابان انقلاب و کریم‌خان زند و... هستیم.

به‌گفته رضا صیادی، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران، اکران هنرهای حجمی زمینه‌ای فراهم می‌کند تا شهروندان با مفاخر بیشتر آشنا شوند. این مقام مسئول در آیین رونمایی از تندیس علامه عبدالحسین امینی که در میدان الغدیر با حضور خطیب جمعه تهران و رئیس شورای شهر تهران برگزار شد، بار دیگر به استمرار طراحی و نصب تندیس و سردیس در پایتخت تأکید و عنوان کرد: «براساس برنامه مدونی که در سازمان پیش‌بینی‌شده قرار است سالانه ۲۰سردیس مفاخر طراحی و بنابر اتفاقات و درخواست‌ها در مکان‌های مختلف اکران شود.»

با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب چندین‌بار به کتاب الغدیر (اثر علامه امینی) به‌عنوان نقطه وحدت مسلمانان اشاره داشته‌اند، همزمان با هفته وحدت در میدان الغدیر تندیس ماندگار علامه امینی در این محل نصب شد. صیادی با بیان این مطلب گفت: «در تهران ۲میدان (مناطق ۴و ۱۸) متأسفانه هیچ‌کدام نماد دینی نداشتند. علامه امینی حق بزرگی به گردن تشیع و اسلام دارد و برهمین اساس این مجسمه در میدان الغدیر نصب و رونمایی شد.» 

تندیس علامه امینی اثری ۵لایه با تکنیک پتینه و نخستین اثر با نام علمای معاصر است که توسط حسین علی‌عسگری و از جنس فایبرگلاس طراحی شده و یکی از مجسمه‌های بزرگ تهران محسوب می‌شود.

کد خبر 794401
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha