مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: براساس بررسی‌های صورت گرفته تاکنون خسارت ناشی از زلزله کشور افغانستان در این استان گزارش نشده است.

زلزله خوی

به گزارش همشهری آنلاین، محمدعلی آخوندی  افزود: ساعت ۱۰ و ۱۱ دقیقه امروز زلزله‌ای با بزرگی ۶.۳ ریشتر در عمق کم هفت کیلومتری زمین در کشور افغانستان روی داد که فاصله آن تا مرز ما حدود ۶۰ کیلومتر بود.

وی گفت: نزدیک ترین شهر به کانون زلزله، تایباد در خراسان رضوی با ۸۸ کیلومتر است و تا بیرجند ۳۰۶ کیلومتر فاصله داشت اما شدت زلزله به حدی بالا بود که در شهرهای مرزی ما حتی مرکز استان احساس شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: زلزله های بالای ۶ ریشتر ۲۰۰ و حتی تا ۳۰۰ کیلومتر را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

وی گفت: بلافاصله بعد از اینکه زلزله در منطقه احساس شد و قبل از ثبت در سامانه‌های لرزه نگاری، اطلاع رسانی به فرمانداران مرزی انجام شد و آماده باش دادیم لذا تیم‌های ارزیاب با هماهنگی هلال احمر و بنیاد مسکن مشغول بررسی و گشت زنی بوده اند.

آخوندی تصریح کرد: تا الان گزارشی از خسارات داده نشده و این زلزله در شهرهای مرزی و شهرستان‌های سرایان، قاینات، زیرکوه، درمیان و بیرجند احساس شده است.

وی افزود: چند زمین لرزه بعد از زلزله اول با بزرگی ۵.۶ ، ۴.۱ و دقایقی قبل ۶.۵ ریشتری مجدد در محل قبلی روی داد و آنچه در استان مهم است، آماده باش فرمانداران مرزی بوده که اعلام شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: همچنین تاکید شده با هماهنگی آموزش و پرورش به خاطر امنیت روانی خانواده‌ها، در صورت لزوم مدارس را تعطیل کنند.

وی اظهار داشت: هماهنگی با مسئولان ارشد استان و کشور صورت گرفته و امیدواریم پس لرزه‌ها کاهشی شود، در حال حاضر نامشخص است و با مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران نیز هماهنگ هستیم.

زلزله با قدرت ۶.۳ ریشتر قبل از ظهر امروز (شنبه) کشور افغانستان را لزراند که کانون آن منطقه قره باغ در شمال هرات بوده است و مناطق از استان های خراسان رضوی و خراسان جنوبی را هم لرزاند.
 

 تعطیلی مدارس

رئیس اداره آموزش و پرورش تایباد استان خراسان رضوی نیز گفت: در پی وقوع ۴ زمین‌لرزه در کشور افغانستان مدارس صبح و عصر شهرستان تایباد امروز (شنبه ۱۵ مهر) تعطیل شدند. هیچ‌گونه مشکلی در مدارس نداشتیم فقط به دلیلی نگرانی خانواده‌ها برای فرزندانشان، مدارس تعطیل می‌شوند.

کد خبر 794347

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha