رئیس مجلس شورای اسلامی در محکومت حمله تروریستی به جشن فارغ التحصیلان دانشگاه افسری ارتش سوریه نوشت: بی شک اینگونه اقدامات غیرانسانی، عزم‌ و اراده جدی جامعه جهانی و همکاری کشورهای منطقه را برای مبارزه قاطع و مسئولانه با پدیده شوم تروریسم، به عنوان یک ضرورت بین المللی، بیش از پیش آشکار می‌کند.

پیام محمدباقر قالیباف

به گزارش همشهری آنلاین، در پی جنایت تروریستی حمله پهپادی به جشن فارغ التحصیلان دانشگاه افسری ارتش سوریه در استان حمص، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی به رئیس محترم مجلس خلق جمهوری عربی سوریه، این جنایت را محکوم کرد.

بعدازظهر روز گذشته (پنج‌شنبه، ۱۳ مهر) بود که تلویزیون رسمی سوریه از حمله پهپادی به مراسم فارغ‌التحصیلی دانش‌آموختگان دانشکده نظامی در استان حمص خبر داد و گفت که این حمله تلفاتی زیادی بر جای گذاشته است.

وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای این جنایت گروه‌های تروریستی در حمص را بشدت محکوم کرده و ضمن توصیف این اقدام تروریست‌ها به اقدامی بزدلانه، خواستار مؤاخذه کشورهای حامی تروریسم شد. 

سوریه همچنین در بیانیه‌ای از سازمان ملل و شورای امنیت خواست تا حمله گروه‌های تروریستی به دانشکده نظامی این کشور در حمص را محکوم کنند.

وزارت بهداشت سوریه در آماری غیر نهایی اعلام کرد که تعداد شهدای حمله تروریستی به جشن فارغ التحصیلی دانشکده افسری نظامی در حمص، به ۸۹ تن از جمله ۳۱ زن و ۵ کودک افزایش یافته است.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی دولت سوریه «سانا»، وزارت بهداشت در اطلاعیه خود در فضای مجازی، تعداد مجروحان را هم ۲۷۷ نفر اعلام کرد.

در قسمتی از این پیام رئیس مجلس شورای اسلامی در محکومیت این جنایت آمده است که بی شک اینگونه اقدامات غیرانسانی، عزم‌ و اراده جدی جامعه جهانی و همکاری کشورهای منطقه را برای مبارزه قاطع و مسئولانه با پدیده شوم تروریسم، به عنوان یک ضرورت بین المللی، بیش از پیش آشکار می‌کند. 


متن پیام به این شرح است:

جناب آقای حموده صباغ
رئیس محترم مجلس خلق جمهوری عربی سوریه

سلام علیکم؛

با کمال تأسف و تأثر، از خبر حمله تروریستی به مراسم فارغ التحصیلی افسران ارتش سوریه در استان حمص که منجر به شهادت ده‌ها نفر از افراد نظامی و غیرنظامی این کشور شد، اطلاع یافتم.

اینجانب ضمن ابلاغ مراتب تسلیت و همدردی عمیق خود و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به جنابعالی، نمایندگان پارلمان، دولت و ارتش کشور دوست و برادر جمهوری عربی سوریه، از خداوند متعال برای شهدا طلب رحمت و علو درجات، برای مجروحان شفای عاجل و برای خانواده های ایشان، صبر و اجر جزیل مسئلت می نمایم.

بی شک اینگونه اقدامات غیرانسانی، عزم‌ و اراده جدی جامعه جهانی و همکاری کشورهای منطقه را برای مبارزه قاطع و مسئولانه با پدیده شوم تروریسم، به عنوان یک ضرورت بین المللی، بیش از پیش آشکار می کند. 
فرصت را مغتنم شمرده؛ تندرستی و موفقیت جنابعالی و سربلندی و توفیقات روزافزون دولت و ملت شریف جمهوری عربی سوریه را از خداوند منان خواستارم.
 

محمدباقر قالیباف

رئیس مجلس شورای اسلامی
جمهوری اسلامی ایران
 

کد خبر 794069

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجلس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha