رئیس‌جمهور روسیه در بیانیه‌ای حمله تروریستی به یک مدرسه نظامی در حمص سوریه را به رئیس‌جمهور این کشور تسلیت گفت.

پوتین

به گزارش همشهری آنلاین، دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرد ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با ابراز تسلیت به بشار اسد رئیس جمهور سوریه در ارتباط با حمله تروریستی به مدرسه نظامی در شهر حمص، خاطرنشان کرد که روسیه این جنایت را که در میان قربانیان آن زنان و کودکان هستند، محکوم می‌کند.

طبق گزارش اسپوتنیک، در این بیانیه آمده است: جناب آقای رئیس جمهور، تسلیت صمیمانه مرا در رابطه با حادثه غم انگیز حمله تروریستی به مدرسه نظامی در شهر حمص بپذیرید. ما این جنایت ظالمانه را که در میان قربانیان آن زنان و کودکان زیادی هستند، به شدت محکوم می کنیم. امیدواریم کسانی که حمله را انجام داده‌اند، مجازات شوند.

پوتین اطمینان داد که روسیه قصد دارد به همکاری نزدیک با شرکای سوری خود در مبارزه با همه اشکال و مظاهر تروریسم ادامه دهد. رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد: با خانواده قربانیان ابراز همدردی کرده و برای همه مجروحان آرزوی بهبودی عاجل داریم.

وزارت دفاع سوریه روز پنجشنبه اعلام کرد که یک پهپاد مملو از بمب به یک دانشکده نظامی در حمص در مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان دانشگاه‌ها حمله کرد. حسن الغباش وزیر بهداشت این کشور گفت که بر اساس آخرین داده ها، دست کم ۸۹ نفر کشته و ۲۷۷ نفر زخمی شده‌اند. وزارت خارجه سوریه از سازمان ملل و شورای امنیت سازمان ملل خواست این حمله را محکوم کنند. دولت سوریه برای قربانیان این حمله تروریستی سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

کد خبر 794067

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha