مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۹
۰ نفر

شاید فرزند شما هم ازجمله دانش‌آموزانی باشد که نتوانسته با معلمش ارتباط برقرار کند و از حضور در کلاس او احساس مثبتی ندارد.

طرح

روزنامه همشهری؛  گروه خانواده_ رابعه تیموری :محسن محمدی‌نیا معتقد است نباید از این احساسات فرزندمان نگران شویم و رفتاری شتاب‌زده داشته باشیم. این‌روانشناس و مشاور خانواده می‌گوید: «در این موارد والدین باید طوری موضوع را مدیریت کنند که احساس منفی کودک درباره معلمش، در درس و تکالیف مدرسه او تاثیر سوء نگذارد.» محمدی‌نیا ادامه می‌دهد: «شما نمی‌توانید یک کودک را مجبور کنید کسی را دوست داشته باشد، ولی می‌توانید به او کمک کنید با احساساتش طوری کنار بیاید که باعث بهبود مناسبات او با معلمش شود.»


او توصیه می‌کند: «به کودک فرصت بدهید با شما درباره احساسش نسبت به معلمش و اینکه چه مشکلاتی با او دارد، صحبت کند. با دقت و حوصله حرف‌هایش را بشنوید و با صراحت و قاطع به کودک بگویید که باید با این معلم سازگاری کند، چون در زندگی آینده‌اش با اشخاصی برخورد خواهد کرد که شاید آنها را دوست نداشته باشد، ولی مجبور است با آنها کار کند.»


این‌روانشناس معتقد است: والدین باید برای بهبود رابطه دانش‌آموز و معلمش مواردی را به او آموزش دهند. محمدی‌نیا توضیح می‌دهد: «در قدم اول به کودک آموزش دهید چگونه دانش‌آموزی موردتوجه باشد؛ مثلا به او بی‌اموزید که موقع تدریس، به صحبت‌های معلمش گوش کند. اگر معلم تکلیفی از دانش‌آموزان می‌خواهد، بدون لجبازی تکلیفش را تمیز و مرتب انجام دهد و مودب و خوش‌برخورد باشد.»

کد خبر 793897

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha