فدراسیون فوتبال عربستان سعودی در بیانیه‌ای به صورت رسمی خواهان میزبانی جام‌جهانی ۲۰۳۴ شد.

استادیوم فوتبال

به گزارش همشهری آنلاین، شورای فیفا دیروز پس از انتخاب میزبانان جام‌جهانی ۲۰۳۰ که به میزبانی 3 قاره و ۶ کشور برگزار شد، به صورت رسمی آغاز مناقصه جام‌جهانی ۲۰۳۴ را هم اعلام کرد. فیفا اعلام کرد که در راستای چرخش میزبانی‌ها از کشورهای عضو کنفدراسیون فوتبال آسیا و کنفدراسیون فوتبال اقیانوسیه می‌خواهد که پیشنهادهایشان را برای میزبانی جام‌جهانی ۲۰۳۴ اعلام کنند.

ساعاتی پس از اعلام فیفا، فدراسیون فوتبال عربستان سعودی در یک بیانیه به صورت رسمی برای میزبانی جام‌جهانی ۲۰۳۴ اعلام آمادگی کرد.

در بیانیه فدراسیون فوتبال عربستان سعودی آمده است: «عربستان در نظر دارد یک تورنمنت در کلاس جهانی ارائه دهد و این از تحولات اجتماعی و اقتصادی مداوم عربستان سعودی و اشتیاق ریشه‌دار این کشور به فوتبال الهام می‌گیرد.

پیشنهاد برگزاری جام جهانی فوتبال توسط عربستان سعودی با تجربه روند رو به رشد این کشور از میزبانی رویدادهای فوتبال در سطح جهانی و برنامه‌های مستمر این کشور برای استقبال از هواداران در سراسر جهان در جام باشگاه‌های جهان ۲۰۲۳ و جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷ پشتیبانی می‌شود.»

محمد بن سلمان بن عبدالعزیز آل سعود ولیعهد عربستان هم گفت: میزبانی رقابت‌های جام جهانی فوتبال ۲۰۳۴ بازتابی از پیشرفت این کشور در همه بخش‌هاست.

همچنین، عبدالعزیز بن ترکی الفیصل وزیر ورزش و رئیس کمیته المپیک و پارالمپیک عربستان سعودی گفت: میزبانی جام جهانی فوتبال در سال ۲۰۳۴ به ما کمک می کند تا به رویای خود برای تبدیل شدن به یک کشور پیشرو در ورزش جهانی دست یابیم و نشان دهنده این امر خواهد بود. نقطه عطف مهمی در تحول کشور است. به‌عنوان خانه‌ای نوظهور و پذیرا برای همه ورزش‌ها، ما معتقدیم که میزبانی جام جهانی فوتبال گام بعدی طبیعی در سفر فوتبال ما است.

یاسر المصحال، رئیس فدراسیون فوتبال عربستان نیز اظهار داشت: ما معتقدیم زمان مناسبی برای عربستان سعودی برای میزبانی جام جهانی فوتبال است. پیشنهاد ما با عشق به بازی و میل به رشد آن در هر گوشه از جهان هدایت می شود. ما می خواهیم فرهنگ فوتبال خود را جشن بگیریم و کشورمان را با جهان به اشتراک بگذاریم.

کد خبر 793878
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۳
    3 0
    ابر قدرت منطقه هم در به در دنبال پیدا کردن دستمزد بازیکن 200 هزار دلاری است
    • عشقم وطنم♥🇮🇷 IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۳
      0 0
      قرار نیست ایران در همه ی حوضه ها ابر قدرت باشه همینطور که عربستان در همه حوضه ها حرفی برای گفتن نداره اگه ایران به اندازه عربستان پول باد آورده داشت و جنگو تحریم ندیده بود الان هم از لحاظ قدرت هم نظامی ابر قدرت تمام آسیا بود
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۳
    0 0
    درود به بن سلمان معمار توسعه سیاسی و فرهنگی عربستان.