سخنگوی رزمایش مشترک پهپادی ۱۴۰۲ ارتش گفت: ۱۲ نوع پهپاد پروازی مختلف انهدامی و رزمی از پرنده‌های مختلف که در قالب کلی قریب به ۲۰۰ پرنده سازماندهی شده که در این رزمایش به مرحله آزمایش در خواهد آمد و پس از طی این مرحله، شاهد ورود این سامانه‌ها به سازمان رزم ارتش خواهیم بود.

پهپاد انهدامی

به گزارش همشهری آنلاین، امیر علیرضا شیخ سخنگوی رزمایش مشترک پهپادی ارتش صبح امروز (چهارشنبه، ۱۲ مهرماه) در گفت‌وگوی تلویزیونی با شبکه خبر سیما، گفت: در ادامه فاز تاکتیکی رزمایش در مرحله دوم وارد فاز عملیاتی شدیم.

وی افزود: ما روز گذشته هنرنمایی پهپاد ابابیل-۵ را در شناسایی داشتیم. همچنین، روز گذشته عملیات رهگیری و انهدام بسیار خوب پهپاد کرار را داشتیم. همچنین، پهپاد کمان ۱۹ نیز با قابلیت جنگال هواپایه رونمایی شد. بنا به گزارش فارس، سخنگوی رزمایش مشترک پهپادی ۱۴۰۲ ارتش، بیان کرد: در ادامه رزمایش و در ادامه فاز تاکتیکی مرحله نهایی، آزمایش توان عبور از کمند تورهای جنگالی و سدهای پدافندی پهپادهای آرش و کرار را داریم که قرار است از نقاط مختلف کشور به پرواز درآمده و در پروازهای گروهی در نقطه‌ مشخص و زمان معلوم فرود بیایند. 

امیر شیخ در تشریح سایر جزئیات مرحله نهایی رزمایش مشترک پهپادی ۱۴۰۲ ارتش، گفت: به چالش کشیدن توانایی پهپادها و پرنده‌های ما در محیط اخلالی جنگالی در صحنه رزم اهمیت دارد. در این مرحله از رزمایش قابلیت آفندی پرنده‌های خود را در مقابله ‌و مواجهه با سامانه‌های اخلالگر آزمایش می‌کنیم.

وی ادامه داد: امروز در فاز نهایی رزمایش، ما با هدف قرار دادن اهدافی که در منطقه رزمایش کار گذاشته شده در مکان و زمان واحد قابلیت جدیدی از توان پهپادی ارتش را به نمایش خواهیم گذاشت.

سخنگوی رزمایش مشترک پهپادی ۱۴۰۲ ارتش، تصریح کرد: در این مرحله ۱۲ تایپ پروازی مختلف انهدامی و رزمی ما از پرنده‌های مختلف که در قالب کلی قریب به ۲۰۰ پرنده سازماندهی شده به مرحله آزمایش در خواهد آمد.

انهدام اهداف دریایی توسط پهپاد انتحاری «آرش» برای اولین بار

در ادامه مراحل اصلی رزمایش مشترک پهپادی ۱۴۰۲ ارتش، از پهپادهای انهدامی آرش استفاده ویژه‌ای شده و این پهپادها اهداف دریایی و زمینی خود را به صورت گسترده و با موفقیت منهدم کردند.
بنا به گزارش تسنیم، امیر علیرضا شیخ سخنگوی رزمایش مشترک پهپادی ۱۴۰۲ ارتش گفت: در ادامه اجرای مراحل اصلی و عملیاتی رزمایش مشترک پهپادی ۱۴۰۲ ارتش جمهوری اسلامی ایران، عملیات انهدام هدف راداری در منطقه عمومی رزمایش با بهره‌گیری از هوش مصنوعی با موفقیت اجرا شد.

وی ادامه داد: در این مرحله از رزمایش، با شناسایی هدف راداری، این هدف با موفقیت توسط پهپاد ضد راداری امید مورد اصابت قرار گرفت.

انهدام اهداف دریایی توسط پهپاد انتحاری «آرش» برای اولین بار | ۱۲ نوع پهپاد انهدامی و رزمی وارد سازمان ارتش می‌شوند

سخنگوی رزمایش مشترک پهپادی ۱۴۰۲ ارتش با تاکید بر اینکه در این رزمایش، از پهپادهای انهدامی آرش استفاده ویژه‌ای شده و این پهپادها اهداف دریایی و زمینی خود را به صورت گسترده و با موفقیت منهدم کردند، افزود: اجرای سناریوی پروازی از قبل طراحی شده، مورد هدف قرار دادن اهداف مشخص شده توسط پهپادهای انهدامی و رزمی و به کارگیری بمب‌ها و موشک‌های قابل نصب روی پهپادها، جمع آوری اطلاعات به صورت سیگنالی و استفاده از محموله‌های اپتیکی در گستره جغرافیای کشور از غرب، جنوب غرب، شمال شرق و منطقه اصلی رزمایش، بخشی از اقدامات نیروی‌های چهارگانه ارتش در این رزمایش بود.

امیر شیخ، نقطه زنی و استفاده از بمب‌های هوشمند را از ویژگی‌های بارز رزمایش تخصصی پهپادی ۱۴۰۲ ارتش توصیف کرد و اظهار داشت: در این رزمایش سامانه‌های پهپادی انهدامی و رزمی توانستند کلیه اهداف پیش بینی شده را با استفاده از مهمات هوشمند و به صورت نقطه‌زنی مورد اصابت قرار دهند.

وی با بیان اینکه پرواز انبوه این تعداد پهپاد از پایگاه‌های مختلف زمینی، زیرزمینی و دریایی و اجرای عملیات در این حجم تا کنون سابقه نداشته است، گفت: قابلیت پرواز جمع با استفاده از هوش مصنوعی از جمله اقدامات نوآورانه در حوزه پهپادی ارتش جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود که قابلیت‌های عملیاتی و تاکتیکی منحصربه‌فردی را به ویژه در حوزه اجرای ماموریت‌های انهدامی به ارمغان آورده و این دستاوردها مرهون تلاش دانشمندان و متخصصان جوان کشور است.

وی در پایان افزود: ان‌شاءالله پس از طی این مرحله، شاهد ورود این سامانه‌ها به سازمان رزم ارتش باشیم تا بتوانیم توان دفاعی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را ارتقاء دهیم.

کد خبر 793622

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha