پس از لغو دیدار دو تیم سپاهان و الاتحاد عربستان، به دلیل خروج تیم عربستانی از ورزشگاه، ادعاهایی از تیم خارجی و برخی مدعیان اصلاحات مطرح شد.

الاتحاد

به گزارش همشهری آنلاین، کیهان نوشت: دیدار دو تیم سپاهان ایران و الاتحاد عربستان به دلایل و ادعای واهی که تیم الاتحاد مطرح کرد، لغو شد. الاتحاد به این دلیل که تندیس شهید حاج قاسم سلیمانی در ورزشگاه نقش جهان وجود داشته است، اقدام به ترک ورزشگاه به مقصد فرودگاه کرد.

این دلیل و ادعا از آنجایی تأمل برانگیز دانسته می‌شود که این تیم روز قبل از بازی، در همین ورزشگاه تمرین خود را انجام داده بود. از طرفی دیگر این ورزشگاه توسط ناظران AFC، فدراسیون، سازمان لیگ و کمیته مجوز حرفه‌ای بازدید شده و با همین شکل و شمایل مورد تأیید آنها قرار گرفته است. حتی در آخرین بازدید ناظران AFC پیش از آغاز مسابقات آسیایی بار دیگر این ورزشگاه به تأیید آنها رسید. 

تندیس نیز سه سال است که در این ورزشگاه رونمایی شده است و ناظران AFC قبلا نیز به این ورزشگاه مجوز برگزاری بازی را داده بود. کشورهای دیگر نیز در ورزشگاه‌های خود از عکس و تصویر مقامات و شخصیت‌ها استفاده می‌کنند. همچنین در هیچ قانونی ذکر نشده است که در ورزشگاه نباید از تندیس قهرمانان ملی استفاده کرد. اما اینکه این تندیس آنها را از ورزشگاه بیرون رانده، پیام‌های گسترده‌ای دارد. از جمله اینکه احتمالا حامیان مالی الاتحاد همان حامیان مالی داعش بودند که این تندیس باعث حقارت و خروجشان از ورزشگاه شده است. 

همه اینها به یک طرف، برخی از مدعیان اصلاحات در این زمینه پا به میدان گذاشته و در صفحه شخصی خود گفته‌اند: «چرا دولت رئیسی دست از سر سردار سلیمانی برنمی‌دارد؟» درحالی که تیم الاتحاد متهم شناخته می‌شود، برخی از افراد با خودتحقیری، ایران و دولت را مقصر جلوه می‌دهند. 

باید گفت که تندیس سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در دولت گذشته در ورزشگاه رونمایی شده بود. هرچند که اگر هم این تندیس نبود دولت فعلی قرار دادن تندیس شهید حاج قاسم سلیمانی را برای خود ملزم و مهم می‌دانست. 

یا یکی دیگر از مدعیان اصلاح‌طلب در صفحه شخصی خود نوشت: «هنگامی که حکومت سیطره سیاست به همه عرصه‌های جامعه می‌برد، ناخواسته ضربه‌پذیری سیاست نیز بسیار بالا می‌رود. بازی الاتحاد و سپاهان نمونه روشن این گزاره است.» لازم به ذکر است سفسطه‌گری و جوسازی راه به جایی نخواهد برد. اول آنکه تیم الاتحاد اقدام به عمل غیرقانونی کرده و از طرف ایران هیچ‌گونه خطایی رخ نداده است. دوم آنکه ضربه‌پذیری سیاست کشور آنجایی خواهد بود که حتی اقدامات قانونی و مسیرمان را به خاطر تیم فوتبال یک کشور خارجی برهم بزنیم و طبق میل آنها عمل کنیم.

نکته قابل تأمل اینجاست که رسانه‌های معاند همچون اینترنشنال و بی‌بی‌سی و... نیز همین خط را پیش گرفتند و این مسئله را این‌طور تشریح کردند که ایران به دلیل اینکه همه مسائل را سیاسی می‌کند این اقدام رخ داده است؛ حال آنکه گرفتن پرچم اوکراین در بازی‌های اروپایی توسط بازیکنان، سیاسی محسوب نمی‌شود و مشکلی ندارد.

کد خبر 793517
منبع: کیهان

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 29
  • شهاب IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
    45 15
    بابا بسه دیگه یه فوتبال می‌دیدیم که اونم سیاسی کردید رفت
    • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
      9 37
      اربابان و هم پیالگان شما سیاسی کردند نه ملت سلیمانی دوست ایران ای همیشه بی منطق و طلبکارها
  • IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
    15 29
    شهید سلیمانی با ابهت تر از سردار سلیمانی. این چه رازیست باید از الاتحادیها و داعشی ها پرسید
  • رضا IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
    22 36
    مرگ بر وطن فروشان خائن کثیف.درود بر روح پاک حاج قاسم سلیمانی.
  • همرزم هادی IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
    8 25
    نمایندهAFCتصمیم گرفته به لغوبازی باید منتظر ماند اگر ۳امتیاز به مادادندخوب این تیم عربستانی است که مقصر است ولی اگر۳امتیاز به عربستان دادند این تصمیم نمایندهAFCبوده ضمنا سرداریک بهانه بود پشت این مسئله صدمه زدن به ارزش‌های است که ما ایرانیان به آن اعتقادداریم ودنیا چیز دیگری می بیند
  • مسعود IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
    21 13
    چرا بعد گذشت ۳روز تازه دارید میگید دلیلش چی بوده؟چرا همون شب نگفتید؟ چرا میذارید مردم سوق پیدا کنن به رسانه های خارجی؟ انقدر کوتاهی و ناشفافی چرا دارید با مردم؟ مردم ما غریبه ان؟ همیشه اتفاقات داخل کشورو باید اول خارجی ها بگن بعد شما فقط بیاید ماله بکشید؟تو جایگاه ایشون که شکی نیست، ولی منظور قهرمانان ملی، قهرمانان ورزشی هست ، نه نظامی، درمورد عکس ها و تندیس های ورزشگاه های عربستان که اون عکس های شاهزاده ها و پادشهانشون هست، تو ایرانم عکس رهبرهامون هست، خواهشا کوتاهی خودتون و اهانت به اون شهید رو با ورزش قاطی نکنید ، این پس رفت ورزشمون تو این سالها حاصل همین اشتباهات شماست که الان تو ورزش های مختلف داریم میبینیم.
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
    13 27
    درودوهزاران درودبرروح پاک همه شهداوسرداردلهاسپهبدشهیددوران حامی مظلومان شهیدحاج قاسم سلیمانی ولعنت خدابرمنافق وطن فروش
    • مهدی IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
      8 0
      داداش دمت گرم خوب گفتی صدا وسیما هرگز با ملت خودش شفاف سخن نگفته به همین خاطر مردم روبه ماهواره وشبکه های خارجی میرن.
  • هادی IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
    8 13
    کشور آمریکا بخاطرنداشتن قهرمان با ساخت انیمیشن های مختلف و تولید اَبَرقهرمانهای قُلابی مثل مردعنکبوتی و مردآهنی و .....دنبال تسخیر جهان و الگو سازی برای ماست . بطوریکه این نفوذ تا برچسب کیف مدرسه و عکس روی جامدادی و جلد دفتر , چاپ روی لباس بچه ها رسیده و الگو سازی میکنه. حالا ما قهرمانهای خودمونو باید بااجازه ی دیگران تو استادیوم قراربدیم? عمراً
  • رسول IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
    7 9
    به قیافه اشان دقت کنید..... یه لنگه دمپایی کهنه سردار سلیمانی می ارزد به همه تیم و اربابهای داعششون....
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
    0 0
    الاتحادالداعشیون 0
  • IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
    0 0
    الاتحادآبروی خودش رابه شدت برد ازاین به بعدهمه به الاتحادمیگن اون تیم داعشی یا الاتحادداعشی یا حامی مالی داعش همان حامی مالی الاتحاداست
  • IR ۰۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۳
    0 0
    درود به روح بزرگ حاج قاسم عزیزم هر ایرانی واقعی با غیرت حتما دوستدار حاج قاسم هست شک نکنید هر حرامزاده که با حاج قاسم مشکل داره دوست مردم ایران نیست