یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تاجیکستان امروز سه‌شنبه (یازدهم مهرماه ۱۴۰۲) با حضور جمهوری اسلامی ایران افتتاح شد.

نمایشگاه کتاب تاجیکستان

همشهری آنلاین- گروه فرهنگی:  افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تاجیکستان امروز سه‌شنبه (یازدهم مهر ماه ۱۴۰۲) با حضور دولت صفر؛ معاون وزیر فرهنگ تاجیکستان، رحمان‌علی میرعلیزاده، مدیرطبع، نشر و مطبوعات وزارت فرهنگ تاجیکستان، علیرضا حقیقیان؛ سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان،  سمیون گریگوریف، سفیر روسیه در تاجیکستان و سفیران کشورهای ترکمنستان، ترکیه، آذربایجان و... در آثارخانه ملی تاجیکستان برگزار شد.

در ابتدای این آیین، رحمان صفر از ناشران و نویسندگان کشورهای حاضر در این نمایشگاه تشکر کرد و گفت: از سال ۲۰۱۰ هر ساله در پایتخت کشور تاجیکستان؛ شهر امن و امان و دل آرای دوشنبه، نمایشگاه بین‎‌المللی کتاب تحت عنوان «کتاب دوشنبه» همچون رکن پایدار فرهنگ و ارتباطات فرهنگی با حضور کشورهای دوست برگزار می‌شود.

آغاز به کار یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تاجیکستان | عرضه ۸۰۰ عنوان کتاب از ایران

معاون وزیر فرهنگ تاجیکستان ادامه داد: این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تاجیکستان در آثارخانه ملی به عنوان یکی از مراکز ملی کشور برگزار می‌شود. این انتخاب تصادفی نیست بلکه آثار  فرهنگ هر ملت متمدن قبل از هر چیزی در کتاب فراهم آمده است.

یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تاجیکستان با حضور هشت کشور خارجی و مشارکت ۵۰ ناشر از کشورهای مختلف از یازدهم تا سیزدهم مهر ماه ۱۴۰۲برگزار می‌شود و روسیه میهمان ویژه این دوره از نمایشگاه است.

کد خبر 793447

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha