سه‌شنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۴
۰ نفر

در بین همه پویش‌هایی که در سراسر سال اتفاق می‌افتد و یک عده آدم‌حسابی بانی خیر می‌شوند تا این پویش‌ها به سرانجام برسد، پویش نذر کتاب چیز دیگری است. رویدادی است برای گسترش و بسط دانایی در جامعه که منجر به اتفاق‌های بهتر و بالارفتن سطح فرهنگ و سواد در بین مردم می‌شود.

کتاب

به گزارش همشهری آنلاین: در بین همه پویش‌هایی که در سراسر سال اتفاق می‌افتد و یک عده آدم‌حسابی بانی خیر می‌شوند تا این پویش‌ها به سرانجام برسد، پویش نذر کتاب چیز دیگری است. رویدادی است برای گسترش و بسط دانایی در جامعه که منجر به اتفاق‌های بهتر و بالارفتن سطح فرهنگ و سواد در بین مردم می‌شود. احتمالا هم کم و بیش به گوشتان خورده باشد که عده‌ای برای کتابخانه‌هایی در مناطق محروم پویش نذر کتاب را برگزار می‌کنند یا افرادی دیگر از مردم می‌خواهند کتاب‌هایی که خوانده‌اند را به مدارس اهدا کنند تا دانش‌آموزان علاوه بر کتاب‌های درسی، با دنیاهای دیگری هم آشنا شوند.

حالا هم پویش جمع‌آوری کتاب برای زندان‌ها به راه افتاده و عده‌ای که معتقدند کتاب در زندان معجزه می‌کند، برای زندان‌های سراسر کشور کتاب، مجله، دی‌وی‌دی‌های مجاز، پوستر و نقشه جمع می‌کنند. این کار تازه‌ای نیست و هرازگاهی در استانی، چنین پویشی برای زندان‌ها راه‌اندازی می‌شود، اما این پویش سراسری است و قرار است این کتاب‌ها و محصولات فرهنگی به زندان‌های کل کشور به‌ویژه در مناطق محروم ارسال شوند.

این پویش به‌صورت کاملا مردمی و مستقل اجرا می‌شود و شما هم اگر در منزل یا محل کارتان کتاب‌هایی دارید که دیگر مورد نیازتان نیست، همه را جمع‌آوری کنید و در این پویش شرکت کنید.
 

کد خبر 793426

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha