همشهری‌آنلاین: روزنامه‌های بزرگ‌آمریکا همانند نیویورک تایمز و واشنگتن پست در جدیدترین اقدام خود برای کاهش هزینه از طرح حذف بخش‌های هفتگی متعدد این روزنامه معتبر خبر دادند.

به گزارش ایسنا، واشنگتن پست نیز از سازماندهی مجدد تحریری جامع در این روزنامه خبر داد و جزییات طرح خود برای یکپارچه کردن فعالیت بخش چاپی و آنلاین خود در یک اتاق خبری واحد را شرح داد.

نیویورک تایمز اعلام کرده بخش‌های هفتگی متعددی را به‌منظور صرفه‌جویی میلیون‌ها دلار در هزینه‌های جوهر، کاغذ و خبرنگاران مستقل و جذب آن‌ها در بخش‌های دیگر روزنامه کنار می‌گذارد.

بخش مسافرت Escapes در نسخه روزهای جمعه، بخش مد در مجله نیویورک تایمز و بخش‌های هفتگی منطقه‌یی برای مناطق حومه مانند نیوجرسی از جمله بخش‌هایی هستند که قرار است حذف شوند.

در واشنگتن پست، مارکوس بروچلی، دبیر اجرایی، از شماری تغییرات شخصی و ایجاد «میز خبری جهانی» که گزارش‌ها را برای هر دو بخش چاپی و آنلاین این روزنامه ویرایش خواهد کرد، پرده برداشت.

نیویورک تایمز و واشنگتن پست مانند دیگر روزنامه‌های آمریکایی با افت شدید در درآمد تبلیغاتی، کاهش مداوم تیراژ و روی آوردن خوانندگان به اخبار آنلاین رایگان دست و پنجه نرم می‌کنند.

نیویورک تایمز در اوایل ماه میلادی جاری بوستون گلوب را که در سال 1993 به مبلغ 1.1 میلیارد دلار خریداری کرده بود تهدید کرد، در صورتی که با کاهش پرداخت و دیگر اقدامات صرفه‌جویی کننده در هزینه‌ها موافقت نکند این روزنامه را تعطیل خواهد کرد.

شرکت نیویورک تایمز در اقدامی به‌منظور کسب پول نقد برای پرداخت بدهی‌اش به تازگی قرارداد فروش و اجاره مجدد برای بخشی از مقر منهتن خود را تکمیل کرده و 250 میلیون دلار از کارلوس اسلیم، میلیونر مکزیکی، دریافت کرده است.

کد خبر 79323

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز