میلاد رسول اکرم(ص)، بزرگ‌ترین جشنی است که مسلمانان در سراسر دنیا دارند و هر ساله، با شوق و شور فراوان آن را برگزار می‌کنند و در بسیاری از کشورهای مسلمان، این روز تعطیل عمومی است.

جشن میلاد پیامبر لبنان

همشهری آنلاین: مسلمانان در این روز، به زندگی و میراث حضرت رسول(ص) که بزرگ‌ترین شخصیت دین اسلام است، می‌پردازند. تاریخ دقیق روز تولد حضرت رسول(ص) که در بیشتر دنیا با نام مولود النبوی شناخه می‌شود، 2روایت متفاوت بین شیعیان و سنی‌ها دارد؛ اما این یک هفته اختلاف تاریخ، به مناسبتی برای افزایش وحدت بین مسلمانان تبدیل شده است. البته نه همه مسلمانان، چون وهابی‌ها و سلفی‌ها، بزرگداشت این روز را بدعت می‌دانند و با همین تفکر است که مولود النبی، در عربستان و قطر تعطیل عمومی نیست. اما در کشورهای زیادی ازجمله مصر، یمن، فلسطین و ... و البته کشور خودمان ایران، این روز تعطیل عمومی است.
سنت بزرگداشت مولود النبوی، به قرن چهارم هجری در مصر بازمی‌گردد و در قرن بعد، این مناسبت به یک جشن عمومی در این کشور تبدیل شد. کم کم این مناسبت، به کشورهای دیگر ازجمله ترکیه، مراکش، شام و حتی اسپانیا رسید.
مسلمانان با پوشیدن لباس‌های نو و پاکیزه، آذین‌بندی خیابان‌ها، توزیع غذا و شیرینی و گردهمایی در مساجد، این روز را جشن می‌گیرند. در برخی کشورها، سنت خاصی هم در طول قرن ها ایجاد شده که تشکیل حلقه ذکر در مصر یکی از آنهاست. در هند و پاکستان، مسمانان در مراسم جشنی که دُهُل نواختن و خواندن ادعیه و اذکار مذهبی، بخشی از آن است این روز را گرامی می‌دارند. این عکس ها از مراسم مولود النبوی در کشورهای مختلف اسلامی است: 

یک جوان به مناسبت میلاد پیامبر(ص) در قاهره شیرینی توزیع می‌کند

از فلسطین تا مصر؛ جشن میلاد پیامبر در خاورمیانهاز فلسطین تا مصر؛ جشن میلاد پیامبر در خاورمیانه

مردم در تریپولی در لیبی برای آذین‌بندی خانه‌ها و خیابان‌ها، خرید می‌کنند

از فلسطین تا مصر؛ جشن میلاد پیامبر در خاورمیانه

کودکان فلسطینی در یک مراسم بزرگداشت مولود النبوی شرکت کرده‌اند 

از فلسطین تا مصر؛ جشن میلاد پیامبر در خاورمیانه


مردم به مناسبت میلاد حضرت رسول(ص)، خیابان‌ها را در قاهره آذین بندی کرده‌اند 

از فلسطین تا مصر؛ جشن میلاد پیامبر در خاورمیانه

مراسم بزرگداشت میلاد پیامبر(ص) در بیروت

از فلسطین تا مصر؛ جشن میلاد پیامبر در خاورمیانه


 

کد خبر 792912

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha