اعضای یک باند مخوف به خانواده‌هایی که در حسرت بچه بودند، نوزاد می فروختند و به آنها تضمین گواهی تولد می‌دادند اما اسرار اعضای این باند با تیزهوشی کارمند ثبت احوال فاش شد.

متهم مجرم زن

همشهری آنلاین؛ الهه فراهانی: هفتم مرداد امسال، یکی از کارمندان ثبت احوال تهران در حال بررسی گواهی تولد نوزادان برای صدور شناسنامه بود که در بین آنها به مدارک والدین یک نوزاد تازه متولد شده مشکوک شد. به نظر می رسید مدارکی که در زمینه گواهی تولد در پرونده وجود داشت جعلی است او فورا موضوع را به نماینده حقوقی سازمان اطلاع داد و وی نیز با در دست داشتن مدارک جعلی راهی اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران شد.

پدر قلابی

با تشکیل یک پرونده و هماهنگی بازپرس کشیک دادسرای ناحیه ۲۶ تهران، مردی که خودش را پدر نوزاد تازه متولد شده جا زده و مدارک جعلی به سازمان ثبت احوال ارائه کرده بود، بازداشت شد.

اگرچه او در ابتدا اصرار داشت که به تازگی همسرش زایمان کرده و پدر شده است اما یک جای کار می‌لنگید؛ چون مدارک موجود جعلی بود. در نهایت این مرد اسرار مدارک جعلی را فاش کرد و گفت پدر واقعی نوزاد تازه متولد شده نیست.

وی توضیح داد: چند سالی از ازدواج من و همسرم می گذشت اما ما نمی توانستیم بچه دار شویم. سالها بود که در حسرت بچه بودیم و نزد هر پزشکی رفتیم اما درمان‌ها نتیجه نداد و به بن‌بست رسیده بودیم تا اینکه چندی قبل یکی از اقواممان به ما پیشنهاد عجیبی داد. او زنی به نام فریبا را به ما معرفی کرد و گفت که وی دلال نوزاد است و سابقه خرید و فروش نوزاد دارد!

مرد جوان ادامه داد: با اصرار همسرم به فریبا زنگ زدم و با او قرار گذاشتیم. از آنجا که راه دیگری نداشتیم تصمیم گرفتیم نوزادی از فریبا بخریم و به آرزوی بزرگمان که بچه دار شدن بود برسیم. فریبا حتی به ما وعده شناسنامه داد و گفت تضمین می دهد که هیچ مشکلی در این میان به وجود نخواهد آمد. او گفت که می تواند برای ما نوزاد بخرد و به اسم خودمان شناسنامه صادر شود.

به این ترتیب با آموزش های فریبا، همسرم ۹ ماه نقش زن باردار را بازی کرد و بعد به عنوان پول پیش، مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان به فریبا دادیم. وی ادامه داد: بعد از ۹ ماه، فریبا از ما خواست با ۷ سکه طلا به منطقه شهریار برویم و بچه را تحویل بگیریم. ما هم سر  قرار حاضر شدیم و ۳ خانم در آنجا حاضر شدند. آنها نوزاد را تحویلمان داد و سکه ها را گرفتند و حتی گواهی ولادت در اداره ثبت احوال را هم فریبا به دست ما رساند و گفت به ما تضمین می دهد که جعلی بودن آن مشخص نخواهد شد اما وقتی به ثبت احوال رفتم دستم رو شد.

اقرارعجیب

ماموران اداره سیزدهم پلیس آگاهی پایتخت از مرد جوان خواستند تا با فریبا قرار صوری بگذارد و همین موجب دستگیری زن جوان شد. وی در بازجویی ها گفت: من نیتم خیر بود و می خواستم به افرادی که در حسرت بچه بودند، کمک کنم. من یا در فضای مجازی تبلیغات می کردم یا می رفتم مقابل بیمارستان ها. ابتدا افرادی که در حسرت بچه بودند را شناسایی می کردم و بعد به سراغ مرحله بعدی می رفتم؛ یعنی افرادی که بچه هایشان را نمی خواستند. وی ادامه داد: با این کار هم افرادی که دلشان بچه می خواست را به آرزویشان می رساندم و هم سهمم را می گرفتم. این زن ادامه داد: تهیه گواهی تولد هم به عهده همدستانم بود.

سردار علی ولیپور گودرزی، رئیس پلیس آگاهی تهران با اعلام این خبر به همشهری گفت: متهمان دیگر این باند مخوف با استفاده از اقدامات اطلاعاتی هنگام جابه جایی ۲ نوزاد در مرکز شهر تهران دستگیر و به اداره سیزدهم انتقال داده شدند. سردار گودرزی افزود: هرچند تحقیقات اولیه نشان داد که این باند، اقدام به خرید و فروش ۳ نوزاد کرده اند اما تحقیقات برای مشخص شدن ابعاد بیشتر از این حادثه ادامه دارد.

کد خبر 792886

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سرنخ

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha