رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: ۱۷ نفر کارچاق کن با ادعای نفوذ در پرونده‌های قضایی طی ۶ ماهه امسال در راستای مبارزه با فساد برون و درون دستگاهی و با اقدامات اطلاعاتی مرکز حفاظت اطلاعات دادگستری استان، بازداشت و با قرار متناسب راهی زندان شدند.

دستگیری سارقان گاو صندوق

به گزارش همشهری آنلاین، علی دهقانی روز یکشنبه در این خصوص بیان کرد: این افراد با ادعاهای واهی و از طریق اخاذی، افشای اسناد محرمانه، دخالت در امر وکالت، جعل عنوان و دادنامه و نشر اکاذیب اقدام به دریافت وجوهی از اصحاب پرونده می‌کردند که ضمن تشکیل پرونده برای این افراد سودجو و انجام تحقیقات اولیه، متهمان بازداشت و پرونده آنها با صدور قرار مناسب در حال انجام تحقیقات تکمیلی است.

وی با تاکید بر اینکه پیگیری و رسیدگی به پرونده‌های حقوقی صرفا از سوی مراجع قضایی و شعب و مدیران قضایی از مسیر قانونی انجام می‌شود گفت: به شهروندان توصیه می‌شود در صورت ادعای اعمال نفوذ در دستگاه قضایی از سوی افراد، مراتب را به اطلاع حفاظت اطلاعات دادگستری برسانند.

دهقانی با بیان اینکه اینکه هیچ خط قرمزی در مسیر مبارزه با مظاهر فساد در درون و پیرامون دستگاه قضایی وجود ندارد اظهار کرد: با افرادی که با اعمال متقلبانه و سوء استفاده از عناوین جعلی به اعتماد عمومی مردم نسبت به دستگاه قضایی آسیب می‌زنند، قاطعانه برخورد خواهد شد.

وی بیان کرد: دفاتر و رابطین حفاظت و اطلاعات در حوزه‌های قضائی استان مستقر هستند و شهروندان در صورت مشاهده این موارد می‌توانند به مراکز مستقر اطلاع دهند تا موضوع مورد پیگیری قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، طبق اعلام دادگستری خوزستان ۱۲ پرونده بزرگ فساد اقتصادی در استان تشکیل شده و در یک ماه اخیر حدود ۵۰ خلالگر امنیت عمومی در استان بازداشت شده است.

کد خبر 792881

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خوزستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha