مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۴:۵۵
۰ نفر

تصویر شهدا بر دیواره‌های شهر تهران احیا می‌شود.

احمد عطارد‌، مدیر اداره نقاشی سازمان زیباسازی شهرداری تهران در گفت‌و‌گو با همشهری جمعه خبر از احیای تصویر شهدا بر چهره شهر  داد و گفت‌: برای این کار کمیته‌ای از اساتید دانشگاه‌، نماینده بنیاد شهید و نماینده سازمان زیبا‌سازی شهرداری تهران تشکیل شده است تا تصمیم گیری های لازم را در این رابطه بر عهده داشته باشند.

وی افزود‌: طرح های ارسالی بررسی می‌شوند و پس از تایید به نسبت درخواست مناطق و فرسودگی طرح‌های دیوارها ابلاغ و اجرا خواهند شد.عطارد با بیان این که برای اجرای تصویر شهدا بر دیوارهای شهر‌، تا‌کنون 20 طرح تایید شده که 10 طرح آن در دست اجراست‌

گفت‌: تصویر شهید هاشمی در ضلع شرقی خیابان پارک شهر در منطقه 12‌، شهید محلاتی در بزرگراه محلاتی در منطقه 14، شهید شیخ فضل الله در بزرگراه شیخ فضل الله در منطقه 2، شهید برادران پورزند در خیابان ستارخان در منطقه 2‌، تایید شده است و هنوز محل اجرای تصویر شهیدان سعیدی‌، باکری‌، شیرودی و بروجردی تعیین نشده است.به گفته وی طرح‌ها به مرور تصویب و اجرا شده و جایگزین طرح‌های فرسوده قبلی می‌شوند.

 عطارد همچنین از نقاشی دیواره‌های اتوبان امام علی‌(ع) تا پایان خرداد ماه خبر داد و افزود‌: طبق برآورد انجام شده طول دیواره‌های این اتوبان 10 هزار متر است که از ابتدای فروردین تاکنون نقاشی 3 هزار متر از آن توسط نقاشان مختلف در قالب کار گروهی به اتمام رسیده است.

وی با بیان اینکه این نقاشی‌ها دارای طرح‌های گوناگون، اما به هم مرتبط و پیوسته است خاطرنشان کرد‌: پیش از این نیز این اقدام در اتوبان ستاری انجام شده بود و اتوبان امام علی(ع) دومین تجربه در این خصوص است.

مدیر اداره نقاشی دیواری سازمان زیبا‌سازی افزود: بزرگراه امام علی‌(ع) به دلیل برخوردار بودن از دیواره‌هایی با وسعت و پیوستگی و همچنین دید خوب، مناسب اجرای نقاشی دیواری تشخیص داده شد. عطارد همچنین از نصب تابلو نقاشی در مناطق 22 گانه خبر داد و اظهار داشت‌: نصب 22 تابلو نقاشی با متراژیِ بالغ بر 15 هزار متر بر دیواره‌های شهر آغاز شده و تاکنون حدود نیمی از آنها نصب شده است. 

 مدیر اداره نقاشی سازمان زیبا‌سازی تابلوهای «شهید‌همت» واقع در بزرگراه همت‌، «از تهران تا تهران» واقع در اتوبان حکیم‌، «اقتدار» نصب شده در بزرگراه نیایش و  «کویر» واقع در تقاطع همت - شریعتی را از جمله این تابلوها دانست و بیان داشت‌: این تابلوها عمدتاً با موضوعات شهری است و بعد از حدود دو سال تعویض خواهد شد.

همشهری جمعه

کد خبر 79287

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز