یکشنبه ۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵
۰ نفر

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با کاهش ۱۷ هزار و ۳۷۳ واحد همراه شد.

تالار بورس

به گزارش همشهری آنلاین، بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند کاهشی قرار گرفت، به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با از دست دادن ۱۷ هزار و ۳۷۳ واحد به رقم ۲ میلیون و ۶۷ هزار و ۱۶۱ واحد رسید.

همچین شاخص هم‌وزن با کاهش ۴۸۶۱ واحد به رقم ۷۱۰ هزار و ۴۴۳ واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۷ میلیون و ۲۵۹ هزار میلیارد تومان رسید. معامله‌گران امروز بیش از ۱۷.۳ میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۳۷۳ هزار فقره معامله و به ارزش ۷ هزار و ۷۷۴ میلیارد تومان داد و ستد کرد.

امروز شاخص کل و شاخص قیمت بورس با معیار وزنی ـ ارزشی نسبت به روز قبل ۰.۸۳ درصد کاهش یافتند. این دو شاخص با معیار هموزن با ۰.۶۸ درصد کاهش همراه شدند.

شاخص آزاد شناور ۰.۸۶ درصد کاهش یافت. شاخص بازار اول بورس ۱.۱۷ درصد کاهش یافت، شاخص بازار دوم بورس ۰.۴۵ درصد کاهش یافت.

امروز نمادهایی که قبلا در افزایش شاخص مؤثر بودند بیشترین اثر کاهشی را در شاخص بورس داشتند که می‌توان به نمادهای فولاد مبارکه، گسترش نفت و گاز پارسیان، ملی مس، پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت اصفهان، پتروشیمی پردیس و شستا اشاره کرد.

در فرابورس ایران هم امروز شاخص کل با ۲۲۹ واحد به رقم ۲۵ هزار و ۷۸۱ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و ۴۲۳ هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه فرابورس ۴۴۸ هزار میلیارد تومان شد. معامله‌گران امروز بیش از ۳.۶ میلیارد سهام حق  تقدم و اوراق مالی در قالب ۲۳۰ هزار فقره معامله و به ارزش ۹ هزار و ۹۲۹ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای ایران‌خودرو دیزل، آریا ساسول، پتروشیمی زاگرس، پتروشیمی تندگویان، پالایش نفت لاوان، مالی سپهر صادرات و انتخاب الکترونیک به ترتیب بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

همچنین شاخص کل و شاخص قیمت فرابورس نسبت به روز گذشته ۰.۸۸ درصد کاهش یافتند. این دو شاخص با معیار هموزن ۰.۹۹ درصد افت کردند. شاخص بازار اول فرابورس هم ۰.۹۹ درصد افت کرد. شاخص بازار دوم فرابورس ۰.۸۴ درصد کاهش یافت.

کد خبر 792771
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بورس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha