گزارشگر شبکه تلویزیونی دولتی کویت گفت: قدرت و شجاعت را امروز در حالی در زنان ایرانی مشاهده کردم که پیش از سفر به ایران و مشهد تصورم از آنان، زنان ضعیف و ناتوان و مورد ظلم واقع شده بود.

زنان ایرانی

به گزارش همشهری آنلاین، «آمال عبداله» عصر شنبه در حاشیه جشنواره بین المللی خورشید در مشهد اظهار کرد: رسانه نقش مهمی در ذهنیت انسان‌ها و افکار عمومی دارد.

این فعال رسانه ای افزود: زنان ایرانی بسیار بااستعداد هستند و تکاپوی آنان برای رساندن حرفشان به گوش جهانیان قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: زنان ایرانی و مسلمان با اقدام‌های رسانه‌ای می‌توانند در دنیا تغییر ذهنیت ایجاد و اثبات کنند که نه تنها اعتقادات و اخلاق هیچ محدودیتی برای آنان ایجاد نمی‌کند، بلکه بسیار هم پسندیده است.

آمال عبداله با اشاره به انجام بازدیدهایی از شهر مشهد گفت: تاریخ مشهد و دیدن عظمت و سابقه غنی این شهر برایم شگفتی زیادی داشت.

وی در خصوص جشنواره بین المللی خورشید اظهار کرد: برگزاری این جشنواره اقدام ابتکاری خوبی از سوی ایران بود و در این جشنواره با رسانه‌های مختلفی آشنا شدم و هم افزایی خوبی صورت گرفت.

حدود ۱۰۰ نفر از بانوان و فعالان رسانه ای از ایران و حدود ۴۰ کشور جهان امروز (هشتم مهر) در قالب نخستین جشنواره بین المللی رسانه ای خورشید در مشهد گرد هم آمدند.

نخستین جشنواره بین المللی رسانه ای خورشید با شعار «زنان روشنگری می‌کنند» به یاد شهیده راه روشنگری «شیرین ابوعاقله» که به دست رژیم اشغالگر قدس به شهادت رسید برنامه ریزی شده است.

شیرین ابوعاقله (سوم آوریل ۱۹۷۱ – یازدهم مهٔ ۲۰۲۲) خبرنگاری فلسطینی بود که به مدت ۲۵ سال در شبکه عربی زبان الجزیره فعالیت می‌کرد. او یکی از خبرنگاران فعال در خاورمیانه بود که اخبار مرتبط با فلسطین را پوشش می‌داد. وی یازدهم مهٔ ۲۰۲۲ درحالی که مشغول پوشش اخبار حمله نیروهای ارتش اسرائیل به شهر جنین در کرانه باختری بود مورد هدف نیروهای اسرائیلی قرار گرفت و به دلیل اصابت گلوله به سر به شهادت رسید.

کد خبر 792561
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خانواده

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha