عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره شیوه ادامه کار سامانه یکپارچه خودرو و همچنین آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده توضیحاتی ارائه کرد.

واردات خودرو

همشهری آنلاین- مرضیه ثمره‌حسینی: اواخر هفته گذشته، اخبار ضد و نقیضی درباره حذف یا ادامه کار سامانه یکپارچه تخصیص خودرو منتشر شد که نگرانی و سردرگمی متقاضیان خرید خودرو به‌خصوص ثبت‌نام‌کنندگان در این سامانه را به دنبال داشت.

در جدیدترین خبر، امروز شورای رقابت مجددا بر ادامه عرضه خودرو در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو تاکید و اعلام کرد احتمالا طی چند روز آینده اطلاعیه مربوط به عرضه دور سوم خودرو در سامانه یکپارچه بارگذاری و منتشر خواهد شد و طی هفته‌های پیش رو مرحله سوم اجرایی می‌شود.

فعلا باید سامانه یکپارچه خودرو فعال باشد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در واکنش به این صحبت‌ها و حواشی پیرامون عرضه خودرو در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو به همشهری آنلاین گفت: تا زمانی که عرضه و تقاضا در بازار خودرو با هم تناسب ندارد، نمی‌شود فروش خودرو را آزاد کرد چون به ضرر مصرف‌کنندگان است و به عبارتی سر مشتریان کلاه می‌رود.

لطف‌اله سیاهکلی ادامه داد: چون عرضه خودرو کمتر از تقاضاست در صورت آزاد شدن فروش خودرو، قیمت‌ها افزایش می‌یابد بنابراین تا زمانی که واردات خودرو اعم از نو و کارکرده صورت نگیرد باید سامانه یکپارچه خودرو فعال باشد و مردم از این طریق و با قیمتی که شورای رقابت تعریف می‌کند خودروی خود را خریداری کنند.

آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده به کجا رسید

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: زمانی که واردات خودرو آزاد و خودرو وارد کشور شد از آنجا که مشتری قدرت انتخاب دارد و رقابت وجود دارد، آن زمان می‌شود اعلام کرد خودروسازان در نرخ‌گذاری آزادند و هر طور که آنها تعیین می‌کنند می‌توانند خودروهای خود را بفروشند اما الان که هنوز بین عرضه و تقاضا فاصله زیادی وجود دارد حذف سامانه یکپارچه خودرو باعث افزایش تصنعی قیمت خودرو خواهد شد و به مردم خسارت وارد خواهد شد.

 سیاهکلی در مورد زمان واردات خودرو کارکرده هم بیان کرد: به نظر می‌رسد احتمالا چهارشنبه این هفته آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده در دولت تصویب و پس از آن، واردات خودرو انجام می‌شود.  

کد خبر 792343
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    1 0
    فعلا دولت سودببرد مهمتره
  • علی IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    1 0
    مردم به‌خاطر لیاقت مسوولان باید خودروی کارکرده سوار شوند!
    • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
      2 0
      جالبتر اینه که اینجا کارکرده رو خریدار باید به قیمت صفر تو کشور فروشنده بخره
  • جعفر US ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    3 0
    درعمل هیچ خودرویی وارددنمیشود دلخوش نباشیم که خودرو با کیفیت میاد وما ازدست این بنجل سازان نجات پیدا میکنیم.
  • مسعود IR ۰۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
    0 0
    وقتی خودرو آزاد بشه وارداتش گران نمیشه ورقابتی هست روز به روز قیمتها پایین میاد هر کدام ارزونتر ومنصفتر باشه فروشش بیشتره اصلا کار به دولت هم نداره