امیر سرتیپ دوم خلبان جانباز محمود ضرابی، صبح امروز به علت بیماری، دعوت حق را لبیک گفت و به یاران شهیدش پیوست.

خلبان محمود ضرابی

به گزارش همشهری آنلاین، امیر سرتیپ دوم خلبان جانباز محمود ضرابی، صبح امروز (شنبه، ۸ مهرماه) به علت بیماری، دعوت حق را لبیک گفت و به یاران شهیدش پیوست.

مرحوم امیر سرتیپ دوم محمود ضرابی در ۲۳ اسفند سال ۱۳۲۵ در کرمان متولد شد و در سال ۱۳۴۶ وارد دانشکده خلبانی نیروی هوایی ارتش شد و پس از طی دوره خلبانی F-۴ در آمریکا، سال ۱۳۴۹ به ایران بازگشت.

 وی که همزمان با آغاز دفاع مقدس، معاونت عملیات پایگاه ششم شکاری بوشهر را برعهده داشت در عملیات مهمی همچون انتقام، کمان ۹۹، مروارید، شبح ۱ و ۲ و ۳ حضوری فعال و اثرگذار داشت.

امیر سرتیپ دوم ضرابی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، دوره معلم خلبانی فانتوم را در آمریکا گذراند و در سال ۱۳۶۰ اولین مرکز آموزش جنگنده اف۴ را در ایران راه اندازی کرد.

وی فرماندهی گردان ۶۱ و جانشینی معاون عملیات پایگاه بوشهر را نیز برعهده داشته و به مدت سه سال نیز به عنوان وابسته نظامی ایران در چین مشغول بوده است.

مرحوم ضرابی در سال های اخیر با راه اندازی کانون خلبانان ایران، به عنوان دبیر این کانون به دنبال ثبت خاطرات خلبانان جنگ و انتقال تجربیات آنان به نسل جدید بود.

امیر سرتیپ دوم ضرابی طی روزهای اخیر در پی شدت‌گیری ناگهانی بیماری سرطان در بیمارستان بستری و  امروز شنبه ۸ مهر دعوت حق را لبیک و برای همیشه آسمانی شد.

مراسم تشییع آن مرحوم فردا یکشنبه ساعت ۷:۳۰ با حضور فرماندهان، مسئولان، همرزمان، خانواده معظم شهدا و ... در ستاد نیروی هوایی ارتش برگزار خواهد شد.

کد خبر 792307
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    4 0
    روحش شاد و یادش گرامی
  • IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    3 1
    روحش قرین رحمت الهی
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
    1 0
    روحش شاد و با انبیا و اولیا و اوصیا محشور باد.
  • ابراهیم. IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
    2 0
    روحش شاد. گرامیباد یاد وخاطره تمام شهدا وکسانیکه برای امنیت و آبادانی و استقلال خاک پاک ایران عزیز آسمانی شدن.
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
    1 0
    خدا رحمت کنه قهرمان ملی ایران