جمعه ۲۸ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۸:۰۳
۰ نفر

مجید اصلی‌طرقبه * با توجه به اینکه هفته پیش رو آخرین هفته کاری فروردین ماه محسوب می‌شود و شرکت‌ها موظف به انتشار گزارشات 12ماهه خود هستند، بازار شایعات در این روزها داغ است.

شایعات درخصوص تعدیل مثبت در شرکت‌های بانک کارآفرین و بانک ملت در گروه بانکی، ایران ترانسفو و نیرو ترانس در گروه برقی، پالایشگاه اصفهان، پتروشیمی خارک، کنتور‌سازی‌، نیرو کلر، چینی ایران و چندین و چند شرکت دیگر احتمال به‌وجود آمدن نوسانات و تحولات کوتاه مدت را در برخی سهم‌ها افزایش داده است. البته برخی از این شایعات تنها در حد تحلیل ذهنی برخی از فعالان بازار ارزیابی می‌شود.

با ورود به اردیبهشت ماه می‌توان انتظار افزایش اقبال عمومی به بازار را نیز داشت. شاید اردیبهشت ماه مهم‌ترین و احتمالا پربازده‌ترین ماه بورس قبل از انتخابات باشد.

شفافیت و ثبات بیشتر در رقابت‌های انتخاباتی و کامل‌تر شدن این پازل مهم به‌علاوه آغاز برگزاری مجامع سالانه شرکت‌ها می‌تواند نوید‌دهنده یک ماه نسبتا گرم بورسی پس از یک دوره طولانی رکود و یک دوره کوتاه رشد مقطعی در شاخص‌ها باشد. بدون شک بایستی خرداد ماه را به‌دلیل ریسک بالای نتایج انتخابات و تاثیر سیاست‌های اقتصادی بر آینده بورس، با حجم معاملات اندک پیش‌بینی کرد؛

با‌وجود این، تجربه سالیان پیشین در بورس اوراق بهادار تهران نشان از رونق معاملات و بهبود بازار در اردیبهشت ماه داشته است.

* عضو هیأت مدیره کارگزاری فارابی

کد خبر 79209

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز