روز چهارم بازی‌های آسیایی برای کاروان ورزشی ایران با کسب ۵نقره و برنز همراه بود، اما برای روز پنجم، ۵طلای خوشرنگ رزرو کرده‌ایم.

ووشو

به گزارش همشهری‌آنلاین، امروز زهرا کیانی در تالو برای ووشو مدال نقره گرفت و فردا ۵سانداکار این شانس را دارند که ایران را به ۵طلا برسانند.  ووشو کاروان ورزشی ایران را به مدال‌های خوش‌رنگ بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ امیدوار کرد. ووشوکاران امروز ۲مدال گرفتند و با راهی شدن ۵ نفر به فینال، حالا کاروان در انتظار ۵مدال طلای این رشته است.
روز خوب ووشو با مدال نقره زهرا کیانی آغاز شد. او که در تالو به هانگژو اعزام شده است، در بسته جین‌شو-چیانگ‌شو به مصاف حریفان رفت و با اجرایی که در این فرم داشت، ۴۳۶/۱۹ امتیاز گرفت و روی سکوی دوم رفت. ورزشکار چینی با فاصله و امتیاز ۶۰۰/۱۹ به قهرمانی رسید. این دومین مدال کیانی در بازی‌های آسیایی بود. او در جاکارتا هم صاحب مدال نقره شده بود. کیانی گفت که این مدال را با مصدومیت گرفته است: «با توجه به سطح رقبا گرفتن این مدال برایم سخت بود. حریف جهانی در مسابقات جهانی هم رقیب من بود. آسیب جدی دیده بودم و نیاز به جراحی داشت اما تا با برگزاری بازی‌ها صبر کردم.» تالو در مسابقات دیروز یک نماینده دیگر هم داشت. حسین قبله که در فرم دائوشو –گوئن شو برنامه اجرا کرد که به مدالی نرسید.

شهربانو: این برنز را نمی‌خواهم

دومین مدال ووشو را شهربانو منصوریان گرفت. او که در وزن ۶۰-کیلوگرم ساندا مبارزه می‌کند، در مقابل ژیان وو از چین شکست خورد و نتوانست به فینال برسد. با این باخت مدال برنز مشترک به منصوریان داده شد. شهربانو از این مدال راضی نیست: «هدفم مدال طلا بود. مدال برنز را قبول ندارم. اگر این مدال را نمی‌گرفتم بهتر بود.»

۵رویای طلایی

ووشوی رویای بزرگی در هانگژو دارد، اینکه ۵ووشوکاری که به فینال رسیده‌اند، فردا از سکوی اول بالا بروند.   الهه منصوریان در وزن ۵۲-کیلوگرم تاریسا دی فلورنتینا از اندونزی را ناک‌اوت کرد به فینال رفت. شجاع پناهی هم در وزن ۶۰-کیلوگرم بدون اینکه مبارزه کند، فینالیست شد. حریف فیلیپینی او در مبارزه حاضر نشد. محسن محمدسیفی در وزن ۷۰-کیلوگرم حریفی از چین‌تایپه را برد و راهی فینال شد. این چهارمین تجربه سیفی از حضور در فینال بازی‌های آسیایی است. او از ۳حضور قبلی ۳مدال طلا دارد. افشین سلیمی هم در وزن ۶۵-کیلوگرم امید طلا دارد. او در نیمه‌نهایی نماینده کره‌جنوبی را برد. در وزن ۷۵-کیلوگرم یوسف صبری قرار است در فینال برای ایران مبارزه کند. صبری در نیمه‌نهایی نصرت‌الله حبیبی از افغانستان را شکست داد. مسابقات فینال فردا برگزار می‌َشود و ووشو و کاروان ایران این شانس را دارد که با ۵طلا جایگاهش را ارتقاء ببخشد. ۳حریف از ۵حریف ایرانی‌ها در فینال چینی هستند.

گنج در پنج/ فردا روز هیجانی و طلایی ووشوست؟

کد خبر 791813
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha