سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری اهواز درباره مناطقی که در این شهر طی پاییز و زمستان امسال دچار آبگرفتگی می‌شوند، توضیحاتی را داد.

آبگرفتگی بجنورد

به گزارش همشهری آنلاین، علی شمسی  با اشاره به آغاز فصل پاییز و در پیش بودن بارندگی‌ها اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی وقوع بارندگی‌های بیش از حد عادی، آمادگی‌ها تقویت شده است. با حفاری‌های یک سال اخیر آبفا و اقداماتی که در این راستا انجام داد، امیدواریم مشکلات آبگرفتگی شهر امسال بسیار کاهش یابد.

وی افزود: نمی‌دانیم در اهواز از کی و چه میزان بارش خواهیم داشت و نمی‌توان قول داد که هیچ آبگرفتگی نخواهیم داشت زیرا ممکن است در بازه زمانی کم مقدار زیادی باران ببارد و در این شرایط برای دفع آب به کمی زمان نیاز است. در سال‌های گذشته نیز مواردی داشتیم که در کمتر از ۱۰ دقیقه ۲۰ تا ۳۰ میلیمتر بارندگی رخ داد. در این راستا پیش‌بینی‌های ابتدایی انجام شده است و امیدواریم در کمترین زمان ممکن آب‌های سطحی دفع و شهروندان با کمترین زحمت مواجه شوند.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری اهواز با اشاره به نقاطی که ممکن است امسال دچار آبگرفتگی شوند، گفت: با توجه به اینکه منطقه ۸ شهرداری اهواز خط القعر است و آب از سمت مناطق یک و هفت به منطقه ۸ سرازیر می‌شود، مشکلات خاصی در این منطقه وجود دارد که پیش‌بینی‌های لازم انجام شده است تا در کمترین زمان با استفاده از پمپ، آب به سمت زمین‌های بایر هدایت شود.

وی افزود: در سال‌های گذشته منطقه ۶ بیشترین آبگرفتگی‌ها را داشت اما با قول آبفا و استفاده از خط ۱۸۰۰، امسال مردم این منطقه کمترین زحمت را خواهند داشت.

شمسی بیان کرد: برای دفع آبگرفتگی در خیابان ادهم نیز پروژه سنگینی باید اجرا شود؛ فعلا قرار شده است که مانند سال گذشته آبگرفتگی این منطقه با پمپ اس‌پی دفع شود. به این منظور، قبل از هر بارندگی پمپ در این منطقه نصب می‌شود تا با مشکلی مواجه نشویم.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری اهواز با اشاره به تقسیم کار لایروبی جوی‌ها بین شهرداری و آبفا گفت: در تلاش هستیم که مدت آبگرفتگی‌ها به کمترین زمان برسد.

وی با اشاره به وضعیت حفاری‌های شرکت آب و فاضلاب نیز بیان کرد: مردم باید توجه کنند اگر شرکت آبفا جایی را حفاری می‌کند در پی آن تخلیه خاک، نظافت مکان، لوله‌گذاری و آسفالت محل حفاری‌شده باید توسط آبفا انجام شود اما در اهواز این ذهنیت برای مردم ایجاد شده است که محل حفاری‌های آب و فاضلاب باید توسط شهرداری آسفالت شود؛ در حالی که هر دستگاه خدمت‌رسان که حفاری را انجام می‌دهد باید محل را ترمیم کند و در اختیار شهروندان قرار دهد.

شمسی افزود: امیدواریم تا پایان مهرماه حفاری‌ها به حداقل رسیده باشند تا مردم دچار زحمت کمتری شوند. 

کد خبر 791615
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 25
  • ناشناس IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    11 1
    همین الان یک لوله دو اینچی به سمت رودخانه قرار دهید هیچ آب بارانی نمی‌ماند
  • مافیا IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    18 2
    حالا جاهایی که درست کردید آب فاضلاب زده بیرون چه برسه به بقیه
  • اهواز IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    25 2
    ... بالای ۲۰ سال اهواز مشکل آب آشامیدنی سالم و فاضلاب رو داره .فقط هر سال مانور کذب و ....میرید .والله هیچ کاری بدرستی در اهواز انجام نشده
  • علی IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    29 5
    الان چند سال است شرکت آب و فاضلاب چندین نقطه از کوی نفت را کنده ومعلوم نیست کی میخواد کار را تمام کند وما رااز اظطراب آبگرفتگی نجات دهد
  • دلسوز IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    12 6
    سلام. چه خوب بود که مسئولین با پمپاژ مازاد آب سدهای بالا دست به مناطق کویری کاری میکردند که مثل سال۹۸ ما مشکل آبگرفتگی در اهواز و مناطق پایینی دست نداشته باشیم. چرا دولت این کار نمی کند .ما از الان میدانیم که مازاد آب داریم.
    • صادقی IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
      0 0
      مطمئن باشید این بندهدخداهایی که این نظر رو تایید کردند از شیطنت نویسنده ابن متن خبر نداشتند . با هزار دلیل میشه ثابت کرد بالا آمدگی آب در خیابان‌ها ربطی به عدم انتقال به جاهای دیگه نداره
  • IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    19 4
    مشکل آب شرب کثیف اهواز بلایی است که اگه سرهرشهری می آمد مردم آن شهر را تخلیه می کردند....آب شرب کثیف...ریزگردها...مشکل فاضلاب و آب گرفتگی معابر....خیابان های حفاری شده توسط دستگاه های اجرایی استان....وووووتنها بخشی از مشکلات کلانشهر اهواز است...مشکل آب شرب متنها اهواز وابادان که در مسجدسلیمان به اوج خودش رسیده ومردم درروز چندساعت آب دارن واب شرب در سطح این شهر روزبه روز به سمت بحران می‌ره وکسی پاسخگو نیست...نه نماینده مردم در مجلس...نه ساز مان آب ونه فرمانداری
  • IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    17 3
    چه بودجه هایی که یاخورده یابه اهوازداده نشد،،ازبس درحق خوزستان واهوازکم کاری وظلم شدکه ۵۰۰هزارمیلیاردتومن آبادنمیشود،،
  • داود IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    22 1
    خوب هشدار میدن مردم آماده میشن که خونه هاشون وسیل برد شوکه نشن این هم خودش کار بزرگی انجام میدن
  • کورش IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
    0 0
    هر سال بیشتر مناطق اهواز دچار آبگرفتگی میشن و هیج نا مسئولی پاسخگو نیست...
  • هستی IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
    0 0
    ای کاش همچنین اتفاق بیفته یکم اب بیاد تو اهواز
  • ناشناس IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
    0 0
    حالا مشکل آبگرفتگی معابر بماند... میدونستید بعد از اینهمه سال سراسری آب آشامیدنی نداریم؟ اوناییکه اهوازی نیستید محله های لشکرآباد، کوت عبدالله، اسلام آباد، شکاره، حصیرآباد، کوی طلاب، منبع آب، کوی علوی، ملاشیه، مهدیس رو سرچ و پرسجو کنید حساب کار میاد دستتون اهواز فقط کیانپارس و زیتون و پاداد گلستان نیست...