عضو حقیقی شورای صدور مجوز انتشار ساترا گفت: براساس نگاه تخصصی رسانه، عاری کردن تمام صحنه‌ها از مصرف سیگار به دلایلی اشتباه است.

شهرزاد

به گزارش همشهری آنلاین عبدالکریم خیامی، عضو حقیقی شورای صدور مجوز انتشار ساترا و عضو هیئت علمی دانشگاه در پاسخ به این سوال که علاوه‌بر اینکه مصرف دخانیات و سیگار برای ضد قهرمانان سریال‌های نمایش خانگی بکار می‌رود، ما این مصرف را از سوی سایر شخصیت‌های داستان هم شاهد هستیم، گفت: هیچ کدام از تولیدکنندگان آثار و یا سکوهای نمایش مدافع ترویج سیگار نیستند و با نیت ترویج مصرف دخانیات این صحنه‌ها و سکانس‌ها را تولید نمی‌کنند.

خیامی ادامه داد: اما در ضرورت و چگونگی نمایش صحنه‌های سیگار اختلاف نظر وجود دارد. یک عده معتقدند که باید به طور کلی هر نوع استعمال دخانیات را از تمام صحنه‌ها حذف کنیم. این ایده در برخی از دوره‌ها از سوی برخی کارشناسان سلامت مطرح شده است. ولی براساس نگاه تخصصی رسانه عاری کردن تمام صحنه‌ها از مصرف سیگار به دلایلی اشتباه است.

این استاد رسانه دانشگاه با بیان اینکه دقت کنید که ما نه‌تن‌ها نباید مشوق سیگار کشیدن در رسانه باشیم، بلکه باید در نهی و پرهیز دادن مصرف آن موثر باشیم، افزود: اقتضای این سیاست این است که ما باید آثاری داشته باشیم تا مخاطب با تماشای صحنه سیگار از آن فاصله بگیرد و نسبت به آن احساس منفی بیابد. به‌عنوان مثال شخصیت منفور داستان سیگار بکشد، یا سیگارکشیدن با اضطراب و نگرانی و تلخی همراه باشد و یا آثار و عواقب منفی سیگار برای سلامت جسم به تصویر کشیده شود و یا آسیب خانواده و خصوصا کودکان از دود و دم سیگار به نمایش کشیده شود و امثال آن.

کد خبر 791484
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha