چهارشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۸۸ - ۲۰:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: مخالفان سیاست‌های اقتصادی و مالیاتی اوباما در بیش از 700 شهر آمریکا تجمعات اعتراض‌آمیز برگزار کردند

به گزارش اسکای نیوز، برگزار کنندگان این تظاهرات با تجمع در مقابل ساختمان وزارت دارائی آمریکا در حالیکه پلاکاردهایی با شعار مالیات قبلی کافیست در دست داشتند، همزمان باسایر شهرهای آمریکا گسترده‌ترین تظاهرات سراسری در طول تاریخ آمریکا را برگزار کردند.

واحد مرکزی خبر در گزارشی در این باره به نقل از گزارشگر این شبکه آورده است:  در جمع مردمی که باوجود بارش سنگین باران به تجمع خود در مقابل کاخ سفید ادامه داده بودند، در توضیح برپایی این حرکت مردمی گفت: بیش از یک هزار نفر از مردم از ابتدای صبح امروز در حرکتی نمادین بیش از یک میلیون چای کیسه‌ای را به همراه خود به مقابل ساختمان کاخ سفید آورده و با نشان دادن پلاکاردهایی که شعار مالیات قبلی کافیست بر روی آنها نوشته شده، مخالفت خود را با برنامه‌های مالیاتی دولت اعلام می‌کنند.

در ادامه این گزارش سخنان اوباما پخش شد که گفت در تلاش برای امیدبخشی به مردم آمریکا دولت بدنبال سبک کردن بار مالیاتی موجود بر دوش مردم است.

یکی از برگزارکنندگان این تظاهرات در گفتگو با گزارشگر اسکای نیوز گفت: ما با افزایش درخواست مالیات که در جریان تصویب استفاده از بسته محرک اقتصادی اخیر به مردم تحمیل شده است مخالف هستیم.

البته این حرکت به معنی خودداری از پرداخت مالیات نیست. ما در نهایت مالیات خود را پرداخت خواهیم کرد، اما مسئله مهم برای ما این است که وعده تغییر که اوباما از آن دم می‌زد به کجا رسیده است؟ اگر من برای مذاکره در مقابل اوباما قرار بگیرم از او خواهم خواست که لایحه بسته محرک اقتصادی را لغو کرده و به قانونگذاران فرصتی دیگر برای طرح لایحه‌ای جدید داده شود.

وی در پاسخ به این پرسش گزارشگر که آیا این یک تظاهرات مردمی است و یا این اجتماع با هدایت حزب جمهوریخواه صورت گرفت؟، گفت: این تجمع صد در صد به صورت مردمی برگزار شده است. تنها عامل ارتباطی و سازماندهی ما پایگاه اینترنتی بوده است که از طریق آن توانسته‌ایم برنامه‌های خود را با مردم شهرهای دیگر هماهنگ کنیم.

همشهری آنلاین یادآور می‌شود آوردن چای کیسه‌ای از سوی مردم به این تظاهرات یک حرکت نمادین به نشانه روزهای ایستادگی مردم آمریکا در برابر مالیات انگلیسی‌ها برچای در دوران غلبه انگلیسی‌ها بر امریکا است.

سازماندگان این تظاهرات جمهوریخواهان بودند. گاردین نیز درباره این رویداد نوشت: 760 شهر در 50 ایالت شاهد تظاهرات بودند

کد خبر 79143

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز