رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن با اشاره به افزایش هزینه‌های تولید و درخواست اصلاح قیمت این کالا از اعلام نرخ جدید تا پایان هفته خبر داد.

تخم مرغ

به گزارش همشهری آنلاین، حمیدرضا کاشانی گفت: قیمت کنونی هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری ۴۵ تا ۴۶ هزارتومان است که کماکان بدلیل مازاد عرضه کمتر از نرخ مصوب عرضه می‌شود.

به گفته او، با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، خواستار اصلاح قیمت هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری به نرخ ۵۷ هزار و ۸۰۰ تومان شدیم که خوشبختانه معاونت امور دام با پیشنهاد ما موافقت کردند و همواره قول دادند که تا پایان هفته نرخ جدید اعلام می‌شود.

کاشانی از تولید روزانه ۳ هزار و ۴۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تن تخم مرغ خبر داد و افزود: با احتساب مصرف داخل ۲۰۰ تا ۳۰۰ تن از این میزان مازاد بر نیاز کشور است که به بازارهای هدف صادر می‌شود.

رئیس هئیت مدیره اتحادیه مرغداران میهن درباره آخرین وضعیت صادرات تخم مرغ گفت:  از ابتدای سال تاکنون بیش از ۸۵ هزار تن محصول تخم مرغ به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار به کشورهای هدف ازجمله عراق، افغانستان، قطر، عمان و ترکمنستان صادر شده است.

او با بیان اینکه مشکلی در عرضه تخم مرغ نداریم، بیان کرد: با توجه به مشکلات تامین کنجاله سویا انتظار می‌رود که این چالش هرچه سریع‌تر رفع شود تا شاهد از دست دادن گله‌ها نباشیم.

کد خبر 791248
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • حمید کرمی کارشناس ارشد مدیریت IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    4 0
    مسئولین رفتند و دست به دامن مرغ ها شدند که زود به زود تخم بگذارید تا قیمت پایین بیاید.