تیم روئینگ ۴نفره زنان دومین مدال نقره این رشته را هم در بازی‌های آسیایی گرفت.

تيم روئينگ ۴نفره زنان

به گزارش همشهری‌آنلاین، امروز روئینگ ایران دومین مدالش را هم در بازی‌های آسیایی هانگژو به دست آورد؛ مدالی که این بار هم به نام زنان نوشته شد و نقره بود.

بعد از مدال نقره مهسا جاور و زینب نوروزی در روئینگ ۲نفره سنگین‌وزن دیروز هم قایق ۴نفره زنان با سرنشینانی به نام نازنین ملایی، مهسا جاور، زینب نوروزی و فاطمه مجلل روی سکو رفتند. آنها با زمان ۶دقیقه و ۵۱ثانیه و ۸۲صدم ثانیه بعد از چین به عنوان قایق دوم به خط پایان رسیدند. قایقرانان ایران بعد از مسابقه دست‌های تاول‌زده‌شان را جلوی دوربین‌ها به نمایش گذاشتند تا از سختی‌هایی بگویند که در این چند ماه برای گرفتن این مدال پشت‌سر گذاشته‌اند.

با اینکه این ۴نفر مدال نقره گرفتند اما تیم یک چهره ناراحت داشت؛ نازنین ملایی. ملایی و کیمیا زارعی در ۲نفره سبک‌وزن نتوانستند به مدال برسند. افشین فرزام، سرمربی تیم ملی بعد از چهارمی تیم ملایی گفته بود توقع مدال از سبک‌وزن داشت. او از ملایی و زارعی این ایراد را گرفته بود که چرا آنها در هزار متر اول برای گرفتن طلا با چینی‌ها رقابت کرده بودند.

ملایی سربسته جواب فرزام را داده است: «چین در ۵۰۰متر اول جلوتر رفت و ما هیچ رقابتی با چینی‌ها نداشتیم که بخواهیم با آنها کل‌کل کنیم و در پایان مسابقه کم بیاوریم. زمان ما با زمان ۲نفره سنگین‌وزن هم یکی شده است با این تفاوت که در سبک‌وزن از نفر دوم یک ثانیه فاصله داشتیم. مسابقه در سبک‌وزن فوق‌العاده سنگین است، چرا که آسیایی‌ها زمانی که می‌خواهند کسب سهمیه کنند تمام تمرکزشان را روی این قایق قرار می‌دهند و به همین دلیل بهترین نفراتشان در قایق سبک‌وزن چیده می‌شود.»

ملایی بیشتر برای زارعی ناراحت است که باید هانگ‌ژو را بدون مدال ترک کند: «نه خوشحال هستم و نه ناراحت. خوشحالم که در ۴نفره به مدال نقره رسیدیم اما ما هم به اندازه سنگین‌وزن تلاش کرده بودیم اما نتایج متفاوت شدم و هم‌تیمی من نتوانست مدال بگیرد.»

خوشحال‌ترین نفرات تیم هم جاور و نوروزی بودند که ۲بار روی سکوی دوم آسیا رفتند اما بیشتر جاور از این مدال‌ها هیجان‌زده است چراکه او بعد از مدت‌های دوری دوباره به مسابقات و روئینگ بازگشته است. جاور از حالا برای نتیجه خوب در بازی‌های المپیک پاریس نقشه می‌کشد: «حدود ۶ماه دیگر انتخابی المپیک را پیش رو داریم و به همین منوال قوی پیش می‌رویم و قطعا ما را در المپیک با نتیجه فوق‌العاده خواهید دید.»

با زندگی چه کنم؟

امیرحسین محمودپور هم امروز در فینال قایق تک‌نفره سنگین‌وزن مردان مسابقه داد اما نتوانست به مدال برسد و ششم شد. او حالا مانده است که بعد از ۳سال حضور شبانه‌روزی در اردوها چه کار کند: «با این ناکامی نمی‌دانم با شرایط زندگی‌ام چه کنم؟» این مساله دغدغه کمی برای او نیست. تخصص محمودپور در سبک‌وزن است اما میزبان اوزانی را که المپیکی نیستند، از دور این بازی‌ها حذف کردند و محمودپور می‌گوید برای رقابت در سنگین‌وزن آماده نبوده است.

شق‌القمر بود

روئینگ زنان ایران که در جاکارتا مدال‌های بیشتر داشت، به ۲نقره و یک برنز رسید با این حال علیرضا سهرابیان، رئیس فدراسیون از عملکرد تیم راضی است: «دختران قایقرانی ایران با وجود کمبودها که اساسی‌ترین آنها داشتن پیست ۲کیلومتر است، توانستند شق‌القمر کنند.» او هم ناراحت ملایی است: «ناراحتی من به دلیل ناراحتی نازنین ملایی است. خوشبختانه در رقابت‌های ۴نفره توانست به مدال دست یابد و امیدوارم شاهد حضور او و بقیه نفرات در المپیک پاریس باشیم.»

کد خبر 790988
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سهیل IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    6 0
    آفرین بر شما خسته نباشی
  • غلامرضا ج IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    7 4
    زنان و دختران ایرانی استعداد عالی در ورزش دارند و اگر این جور بسته بندی نمی شدند و راحت تر بودند و نگران روسری نبودند بیشتر هم مدال می گرفتند
  • حمید IR ۰۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    5 2
    خوش غیرت های با معرفت ،دمتون گرم کور شود هرانکس که نتواند دید به امید مدال آوری تو المپیک
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    0 0
    دختران و زنانمان چیزی از اونور آبیها کم ندارن...