مهسا جاور و زینب نوروزی مدال نقره رویینگ ۲نفره بازی‌های آسیایی را گرفتند؛ اولین مدال کاروان در این بازی‌ها.

پوسه

به گزارش همشهری‌آنلاین، چهره‌های خندان و چشمانی که از شادی به اشک نشسته کار بزرگی را که کرده‌اند، تایید می‌کند. مهسا جاور و زینب نوروزی دیروز اولین ایرانی‌هایی بودند که در هانگژو روی سکو رفتند، سکوی دومی رویینگ ۲نفره. یکی از این دو نفر در این چند ماهی که برای رسیدن به این مدال در حال تمرین بود، دغدغه دیگری هم داشت؛ دوری از دخترش. مهسا جاور و زینب نوروزی اولین مدال‌آوران کاروان ایران بودند. آنها در رویینگ ۲نفره سنگین‌وزن با زمان ۷دقیقه و ۱۷ثانیه و ۸صدم ثانیه بعد از قایق چین به خط پایان رسیدند. جاور و نوروزی قایق‌های کره‌جنوبی، ویتنام، قزاقستان و تایلند را پشت سر گذاشتند.

خوشحال‌ترین نفر جاور بود که با شرایط سخت‌تری روی سکو رفت. او بعد از این مدال از روزهای دوری و دلتنگی گفت: «چند ماه در اردو بودیم و روزهای سختی را پشت سر گذاشتیم. خیلی وقت است که در اردو هستم و به‌خاطر این مسابقات خیلی از دخترم جدا ماندم. برای اردوی روسیه یک ماه دور از خانه بودم و خیلی سخت گذشت.» قرار بود جاور در اردوی روسیه دخترش را هم با خودش ببرد اما به‌خاطر مشکلات خانوادگی موفق نشد. جاور و نوروزی این نقره را نتیجه اردوهای برون‌مرزی می‌دانند که فدراسیون برای آنها در نظر گرفته بود و البته کمک‌های مربی‌هایشان افشین فرزام و رضایی. نوروزی خوشحال است که اولین مدال کاروان به نام او و هم‌تیمی‌اش نوشته شده: «برای اولین بار است که رویینگ توانسته اولین مدال کاروان را بگیرد و حس خیلی خوبی بابت این اتفاق داریم.»

نقره جاور و نوروزی تنها مدال قایقرانان از مسابقات امروز بود. تیم نازنین ملایی و کیمیا زارعی در رویینگ ۲نفره سبک‌وزن چهارم شد و نتوانست روی سکو برود. این در حالی بود که با نتایجی که ملایی در مسابقات جهانی و المپیک گرفته بود، انتظار می‌رفت قایق او به مدال برسد. فرزام رقابت با چین برای گرفتن طلا را دلیل باخت تیم ملایی می‌داند: «انتظار ما از سبک وزن ۲نفره مدال بود. قبل از مسابقه نیز تاکید داشتم با چین کورس نگذارند تا هزار متر دوم را از دست ندهند اما اصرار داشتند هزار متر دوم را برای طلا بروند. هزار متر اول را خوب سپری کردند اما در هزار متر دوم ریتم مسابقه از دست آنها خارج شد و با ۲۰صدم ثانیه اختلاف، مدال را از دست دادیم.»

نوبرانه زنانه در آسیا؛ دلتنگی جاور برای دخترش بعد از مدال

ملایی در بازی‌های آسیایی جاکارتا در قایق تک‌نفره مدال نقره گرفته بود. او این بار در مسابقات انفرادی شرکت نکرده است. امیرحسین محمودپور و رضا قهرمانی هم در رویینگ ۲نفره سنگین‌وزن نتوانستند مدالی بگیرند و آنها هم چهارم شدند. البته رویینگ ایران شانس رسیدن به مدال‌های بیشتر را دارد. امروز محمودپور در فینال A  یک‌نفره رقابت می‌کند و فاطمه مجلل، نازنین ملایی، مهسا جاور و زینب نوروزی در قایق ۴نفره. رویینگ ایران دوره قبلی در جاکارتا علاوه بر نقره ملایی به مدال‌های برنز ۲نفره زنان و نقره ۴نفره زنان رسیده بود. در ۲۰۱۴ اینچئون نیز یک طلا محسن شادی و یک برنز سولماز عباسی در تک‌نفره گرفته بودند. ۲نفره مردان و ۴نفره زنان هم سوم شده بودند. در ۲۰۱۰ شادی یک نقره داشت و تیم ۴نفره زنان هم مدال برنز گرفت.

کد خبر 790629
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha